Az olajozottan működő gépezet

A British Airways régiós igazgatója, Emli Delibashev meghívásának köszönhetően múlt hét végén hazai újságírók kis csoportja ismerkedhetett meg a légitársaság kínálatával, a Heathrow reptér működésével és British Airways történetével Londonban. 

Az utazás során mi is kipróbálhattuk a Club Europe fedélzeti osztály előnyeit: a légitársaság igyekszik minden utasára személyre szabott figyelmet fordítani. Gépünkön a légi utaskísérőt ebben a modern technika is segítette, iPad készülékén kísérte figyelemmel az utaslitát, kiszolgálásukkor ennek segítségével szólította nevén az utasokat. Megtudtuk, az új technológia segítségével méginkább ügyfélközpontúvá vált a kiszolgálás, hiszen a rendszerben rögzítve van, hogy milyen incidensek (például késés vagy csomag problémák) történtek az utassal korábban, amelyekért a fedélzeten dolgozó hölgyek elnézést kérhetnek az illetőtől és megköszönhetik, hogy újra a társaságot választotta.

Ahogy mi is tapasztalhattuk, a business osztályon a rövid távú járatokon is igyekeznek a lehető legtöbb személyes teret hagyni az utasnak, a középső ülést minden esetben szabadon hagyják. A reggeli gépen hagyományos meleg angol reggelit szolgáltak fel a Club Europe osztályon, míg a turista osztályon ülők szendviccsel lakhattak jól. A közeljövőben ez is változni fog, a régiós igazgató elmondása szerint október 22-től már nekik is a meleg reggeli választékot kínálják majd. Emellett az utazási élményt növeli, hogy az A320-as gépen minden ülés fölött saját kijelzőn figyelhetik az utasok a biztonsági instrukciókat bemutató kisfilmet, és kísérhetik figyelemmel a repülési adatokat. Az utasoknak két féle fedélzeti magazin is be van készítve, egy üzleti- és egy kulturális magazint is lapozgathatnak az utazás során. 

Emil Delibashev elmondta, meglepő, hogy sokszor még a tapasztalt utasok is abba a hibába esnek, hogy a fapadosok ajánlatai mellett a British Airways árait meg sem nézik az utazás tervezésekor. Pedig gyakorta az eltérés mindössze néhány tíz euró, amelyért már érdemesebb lenne a teljes szolgáltatást kínáló hagyományos társaságot választani. Természetesen a British Airwaysnél is igaz, hogy minél jobb árakért érdemesebb minél előbb foglalni, panaszra azonban túl sok oka nem lehet a légitrársaságnak, hiszen a csütörtök reggeli Londonba, illetve a péntek esti visszafelé tartó járat egyaránt teltházzal repült. 

Mindent az utasok kényelméért

A gépünk a 3-as terminálra érkezett, ahonnan a T5-ös terminál felé vettük az utunk, amelyen Richard Goodfellow, a British Airways brit piacokért felelős kommunikációs igazgatója vezett végig minket. A London Heathrow T5 terminál   kizárólagos "otthona" a légitársaságnak, amely szorosan együttműködik a repülőterérrel. Láthattuk, a két irodát mindössze egy konferenciaterem választja el egymástól, ott tárgyalhatják meg az operatív tennivalókat. A terminál legtöbb részén nem volt megengedett biztonsági okokból a fényképezés, így a British Airways irányítóközpontjában sem, ahol asztalok hosszú sorain keresztül monitorukba merültek a dolgozók. "Amikor ilyen csönd van, minden a legnagyobb rendben megy" - jegyezte meg Goodfellow. A dolgozók egyébként egyetlen napon belül sem csinálják folyton ugyanazt a munkát, hanem néhány óránként más-más munkaterületen vetik be őket. Így mindenki minden munkafázishoz ért és könnyebben, rugalmasabban tudják pótolni a szükséges munkaerőt.

A T5-ös terminál naponta átlagosan 480-540 közötti számú járatot kezel, egy átlagos napon 60-75 000 utas fordul meg itt. A csúcsidőszakokban ez a szám a napi 80 000-et is meghaladja. 2008 március végi megnyitása óta eddig több mint 100 millió utas érkezett ide és indult innen. A terminálról több mint 100 különböző úti cél érhető el. Érdekes adat, hogy a megnyitás óta a legforgalmasabb nap 2011. július 29-e volt, amikor 87 500 ügyfél haladt át a csarnokon. Mióta az 1-es és 4-es terminálokról az új terminálra tette át üzemelését, javult a British Airways pontossága és a poggyászkezelése is. 2011-ben rekord szintet értek el a pontosságban, átlagosan 2007-hez képest, amikor még nem volt meg az új terminál, 25-30 százalékponttal jobban tudják tartani a menetidőt.

A poggyászok pontosságában is felülmúlja a főbb európai repülőterek teljesítményét a terminál. Azt is megleshettük, hogy minek köszönhető ez, jártunk a terminál csomagkezelő rendszerében. Itt az ember feje felett pár méteres magasságban szédületes tempóban száguldoznak a bőröndök a vasúti platós tehervagonokhoz hasonlító kicsi kocsik füzérén, amelyek mikor megérkezett a bőrönd a jó helyre, lassítás nélkül felbillennek, és a koffert egy csigavonalú csúszdán leszánkáztatják a megfelelő szállítóautóra. Ennek a jól tervezett, öt emelettel a check in pultok alatt elhelyezkedő föld alatti rendszernek is köszönhető, hogy az utasok véleménye szerint a Terminál 5 használata olyan kényelmes, árulta el Goodfellow, a bőröndök a feladást követően egyből ide leérkeznek és az utasoknak nem szeli sehol az útját a böröndöket továbbító szalag, így folyamatosan haladhatnak előrefelé, az utazás egyetlen fázisában sem kell megfordulniuk, kerülniük. 

Szintén az utasok kényelmét szolgálja a terminálon található hat lounge, amelyek összesen 60 millió fontos beruházással készültek és összesen 2500 fő befogadására alkalmasak, ami a korábbi várók kapacitásához képest 25%-os bővülés. Az első osztályú vendégek a Concord Room-ot használhatják, ahol a bár és étterem mellett komornyik szolgáltatás és egy valódi concord ülésekkel berendezett kis tanácsterem is található. Egy Galleries First Lounge és három Galleries Club Lounge, egy Galleries Airrival Lounge és az Elemis Travel Spa segíti az utasokat a relaxálásban. 


Ünnepi hangulattal erősít a MÁV

Ünnepi hangulattal erősít a MÁV 

Világító füzérekkel díszített járművekkel készül az adventi ünnepekre a MÁV-csoport.
Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá

Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá 

A hírek szerint száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megrendeléséről szóló szándéknyilatkozat aláírására került sor a minap.
Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán

Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán 

Sokkoló biztonsági rés.
Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal

Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal 

A Singapore Airlines exkluzív megállapodást kötött a francia Louis Roederer pezsgőházzal és így a világ egyetlen légitársasága lesz, amely fedélzetén az ikonikus Cristal 2015 pezsgőt fogja kínálni.
Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten

Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten 

Az Emirates bemutatta első A350-es repülőgépét, amely megújult kabinbelsővel és a légitársaság legújabb technológiai újításaival várja az utasokat.
FRISSÍTVE Átmenetileg lezárták a Déli pályaudvart

FRISSÍTVE Átmenetileg lezárták a Déli pályaudvart 

Nem fogad és nem indít vonatokat, közölte hétfő délután a Mávinform. Este 18 óra után feloldották a tilalmat.
Új buszok Budapest utcáin

Új buszok Budapest utcáin 

Megszerezte a típusengedélyt és rendszámot is kapott az új magyar jármű, a GANZ-SOR EBN8 elektromos midibusz. Mostantól a közlekedők akár az utcán is találkozhatnak a prototípussal, és beindulhat a sorozatgyártás is.
Hamarosan beszerezhetők a jövő évi autópályamatricák

Hamarosan beszerezhetők a jövő évi autópályamatricák 

December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya-matricák. Nem, nem csökken az áruk, sőt.
Úton a légiközlekedés karbonsemlegessége felé

Úton a légiközlekedés karbonsemlegessége felé 

A COP29-en való részvételével a Wizz Air ismét megerősítette elköteleződését az iparág karbonmentesítése felé, emellett a nemzetközi összefogás és a hatékony támogatás fontosságára hívta fel a figyelmet, mivel ezek is szükségesek a célok eléréséhez.
Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.