A repülő autó a könnyű sportrepülő kategóriába kapott besorolást, ami azt jelenti, hogy mindössze 20 óra repülési gyakorlattal megkapható hozzá a jogosítvány. Ez nagyon sokat számít, és a sokszorosára növeli a gép potenciális vásárlóinak körét (egyébként a kategória súlyhatárából 50 kilóval kilóg a jármű, ennek ellenére nem sorolták feljebb, csak kikötötték, hogy a szokásosnál nagyobb tömegre fel kell hívni a pilóta figyelmét).
A Transition egy normál autóból 30 másodperc alatt alakítható át kétüléses kisrepülővé, és a levegőben 185 km/h sebességet képes elérni. Ilyenkor ugyanazt az ólommentes benzint használja, mint földi üzemmódban, tele tankkal 644 kilométert tud megtenni a levegőben. A felszálláshoz nagyjából fél kilométeres nekifutásra van szüksége, és a teherbírása repülőként nagyjából 200 kg.
A kereskedelmi forgalomba kerüléshez még egy utolsó törésteszt-sorozaton kell átmennie a járműnek, de a fejlesztői szerint ez már nem jelenthet gondot, a legnagyobb kihívás a repülőgépként való engedélyeztetés volt.
Ha minden jól megy, a sorozatgyártás 2011-ben indul be, és a repülő autó 200 ezer dolláros (47 millió forint) áron lesz kapható. A céghez eddig 70 előrendelés (és az ahhoz tartozó 10 ezer dolláros előleg) futott be. (Index)