Mint ezzel kapcsolatos közleményükben írják, a modell jelenleg akár 50 százalékos fenntartható repülőgép-üzemanyaggal is repülhet, miközben 50 százalékkal csökkenti a zajlábnyomot, 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, valamint 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki.
A fiatal flottának és a modern repülőgépeknek köszönhetően a Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye, a vállalat pedig elkötelezett amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását.
Mint írják, a megrendeléseik értelmében további 300 repülőgép beszerzését tervezik az évtized végéig.
Kizárólag a legújabb és legjobb technológiába fektetünk, az Airbus A321neo pedig biztosítja, hogy flottánk továbbra is modern és kényelmes maradjon, miközben segít abban is, hogy teljesítsük környezetvédelmi vállalásainkat
– mondta Trubek Zsuzsa, a cég kommunikációs menedzsere.