Befolyásolja-e a foci EB vagy az olimpia az idei nyári utazások időzítését?

Nem - derül ki  a Netrisk egy friss közleményéből, mely szerint alaposan átrendeződött idénre az utazási piac.

A biztosítási portál azon állításával, mely szerint a korábbi évek olcsó, egzotikus célországai - Egyiptom, Tunézia és Törökország - gyakorlatilag teljesen lekerültek a nyaralást tervező magyarok kívánságlistájáról sokan vitatkoznának. Állításukat egy 8000 főre kiterjedő, az Utazásnet.hu által internetfelhasználók körében elvégzett felmérésre alapozzák. A felmérésből az derül ki, hogy a megkérdezettek 65 százaléka nem választaná Egyiptomot, 58% Tunéziát, míg 49% Törökországot idei nyaralása színhelyéül. Az elutasítás okaként a terrorizmust jelölték meg. Ez áll Franciaország esetében is, melyet a megkérdezettek 18 százaléka nem választan úticélul. Ugyanakkor az ország egyben a 6. legnépszerűbb.

Gyerő Krisztina, az Utazásnet.hu vezetője szerint a fenti adatok elkeserítőek lehetnek az érintett országokat programozó chartereztetők számára. „A kieső célpontok helyére elsősorban a korábban is népszerű Horvátország és Olaszország került, amely két országot már a válaszadók mintegy háromnegyede nevezte meg elsődleges turisztikai célpontnak. A közelebbi célpontokat inkább autóval próbálják elérni az utazók: a tervezett külföldi autós és repülős utak aránya a válaszok alapján 61-39 százalékra tehető idén nyáron. Az utasok számára azonban az alacsonyabb foglaltsági mutatók miatt mindez a korábbinál is olcsóbb last minute repülős utakat eredményezhet, így végül sokan meggondolhatják majd magukat, és mégis repülőre ülnek majd.” - olvasható Gyerő Krisztina magyarázata.

A szállástípusok népszerűségi versenyében az önálló főzési lehetőséget is kínáló apartman és a reggelit vagy félpanziót nyújtó szállodák fej-fej mellett állnak 35, illetve 39 százalékkal. Meglepőnek tűnhet, hogy az all-inclusive kiszolgálás iránt csupán a megkérdezettek 7 százaléka mutat egyértelmű érdeklődést, ám figyelembe kell venni, hogy ez a ellátási mód éppen a most elkerülni kívánt országokban jellemző, míg az idei célországokban vagy nem elérhető, vagy jelentősen drágítja a teljes utat. Nem véletlen tehát, hogy további 19 százaléknyian az ártól teszik függővé ezt az opciót is.

A nyári hónapokban egyértelműen az augusztus a nyaralások fő kiszemelt időszaka: ekkor a megkérdezettek 49 százaléka szeretne külföldi vagy belföldi utat. A július sem marad el sokkal a maga 46 százalékával, míg a júniust csupán 15 százaléknyian jelölték meg. A válaszadókat kevéssé befolyásolják az idén nyáron zajló sportesemények: mindössze 4 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy utazásaikat a foci EB-hez vagy az olimpiához igazítják.

Az utazók közül legtöbben (42%) kettesben indulnak útnak partnerükkel, további 36 százalék visz magával gyermeket is, a tágabb családi körben zajló nyaralás ugyanannyira ritka (11%), mint több család vagy pár közös útja.

A foglalási szokásokat vizsgálva azt derült ki, hogy az interneten aktív válaszadók 60 százaléka foglalja le utazását legalább egy hónappal annak esedékessége előtt, 2-4 héttel előbb 20 százalék intézkedik, a maradékuk számít az utolsó hetek vagy napok jutányos last minute lehetőségeire.

Míg a külföldön nyaralók 70 százaléka a tengerpartot jelöli meg elsődleges úti célként, belföldön a célpontoknak a 45 százalékát teszi ki valamelyik Balaton-parti település, további 20 százalékát bármilyen más vízpart. A hazai útiterveknek ugyanakkor 27 százaléka céloz valamilyen wellness-lehetőséget.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.