Bekeményít az EU a résidőhasználatban

Az Európai Parlament (EP) megszavazta, hogy a 2022/23-as téli menetrendi időszakban 75 százalékra emelik a repülőtéri résidőhasználat küszöbértékét, a 2023-as nyári menetrend kezdetétől pedig visszaáll a 80 százalékos követelmény - írja az AIRportal.hu.

Az Európai Parlament szerint a mostani döntés kijelöli az utat a fokozatos visszatérés felé az uniós repülőtereken a résidőkiosztásra vonatkozó “használd vagy elveszíted” szabályokhoz.

A 80/20-as résidőszabályozás előírja, hogy a légitársaságoknak a kapacitáskorlátokkal működő, úgynevezett szabályozott uniós repülőtereken legalább 80 százalékban ki kell használniuk az általuk birtokolt résidőket ahhoz, hogy a következő nyári/téli időszakban ne veszítsék el azokat.

Ezt a járvány miatt 2020 márciusától 2021 márciusáig gazdasági és környezetvédelmi szempontok miatt felfüggesztettek, azért, hogy az egyébként is nehéz pénzügyi helyzetbe került légitársaságoknak ne kelljen utasok nélkül, vagy nagyon kis kihasználtsággal “szellemjáratokat” üzemeltetniük a résidők megtartása érdekében. A 2021-es nyári menetrend kezdetétől a küszöbértéket fokozatosan emelve állították vissza a szabályt, az idei nyári menetrendben 64 százalék volt a küszöbérték.



A mostani döntés szerint a 2022. október 30-tól kezdődő téli menetrendben a légitársaságoknak az általuk birtokolt fel- és leszállási résidők 75 százalékát kell kihasználniuk, a 2023-as nyári menetrend kezdetétől pedig visszaáll a 80 százalékos követelmény.

A hatálybalépéshez az Európai Tanácsnak is jóvá kell hagynia a döntést.

Az EP határozata értelmében ugyanakkor kivételek is bekerültek a szabályozásba, például járványügyi vészhelyzetek, természeti katasztrófák vagy a légiközlekedést megzavaró, jelentősebb politikai zavarok (pl. ukrajnai háború) következményeként, amennyiben a légiforgalom a 2019-es adatokhoz képest két egymást követő héten keresztül 80 százalék alá esik vissza, a küszöbérték csökkenthető.



Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.