Új koncepció a Wizz Airnél

2025. április 2-án egy rendkívüli londoni online tájékoztató keretében mutatták be a nemzetközi sajtó képviselői számára a légitársaság ügyfélelégedettséget célzó új kezdeményezését, a „Customer First” programot.

Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és ESG tisztviselője, mindenekelőtt kiemelte, hogy a légitársaság már jelenleg 52 országban 800 útvonalat üzemeltet, 231 repülőgépből álló flottával rendelkezik, de járatainak számát folyamatosan bővíti,  terveik szerint 2030-ra 500 repülőgépre növelik flottájukat, amelynek számottevő része Airbus A321 NEO repülőgép modellek.

Mielőtt rátért volna az új ügyfélelégedettséget célzó kezdeményezésre hangsúlyozták, hogy a fenntarthatóság a légitársaság egyik kulcsfontosságú stratégiai célja, és a légitársaság rendelkezik világszerte a kilométerenkénti legkisebb széndioxid-kibocsátással, amelyet független harmadik fél által végzett vizsgálatok is megerősítenek, továbbá céljuk, hogy 2030-ra az üzemanyag-felhasználás 10 százaléka fenntartható forrásból származzon.


Fotó: Wizz Air

Ezt követően került sor a „Customer First” program bemutatására, amely egy olyan új ügyfélközpontú kezdeményezés, amely négy alapelvre épül, olyanokra, mint az innovatív szolgáltatások és útvonalak bevezetése, a megfizethető árak és rejtett költségek nélküli árazási politika, példaértékű szolgáltatások, illetve a kommunikáció terén a valós idejű értesítések és a transzparens információk az utasok számára.

Ezek figyelembevételével egyebek között több mint 300 új, a legmodernebb Airspace kabinbelsővel felszerelt repülőgépre adott le rendelést, így a légitársaság az iparág egyik legfiatalabb, legbiztonságosabb és legüzemanyag-hatékonyabb flottáját üzemelteti.

Az alacsony ár az alapelvek tekintetében,

a légitársaság elkötelezett amellett, hogy árai átláthatóak legyenek, rejtett költségek nélkül. A kedvező árakat támogatják még a WIZZ Discount Club és az okos tagsági bérletek is, amelyek további kedvezményeket biztosítanak a gyakori utazóknak.

A pontosság kiemelt prioritás a légitársaság számára: és folyamatosan dolgozik azon, hogy minimalizálja a járattörlések számát és gyors megoldást kínáljon utasai számára. Ennek érdekében egyebek közt mesterséges intelligenciát is alkalmaz a repülésüzemeltetési központban. A Wizz Air járatteljesítési rátája iparági szinten kiemelkedő, 99,5 százalékos, de menetrendi zavar esetén Amelia, a légitársaság virtuális asszisztense hívja fel az érintett utasokat, hogy naprakész információt és támogatást nyújtson.

A koncepció szerint a középpontban az ügyfelek állnak. Ennek kapcsán így fogalmazott a légitársaság képviselője:

 „Célunk, hogy az ügyfélélményt a pontosság, megfizethetőség, innováció és szolgáltatás terén javítsuk.”

és hozzátette, hogy ez az új „iránytű” beépül a vállalat teljes működésébe, az online foglalástól kezdve a repülőgépekbe való beszálláson át egészen az utazás utolsó pillanatáig.

Mint mondta, az új rendszerben kulcsszerepet kap az AI és a digitalizáció, könnyebbé teszi az utasok számára az információk elérését és a kapcsolatfelvételt: megújítja a Súgóközpontot és megszünteti az emelt díjas ügyfélszolgálati számot (az átlagos várakozási idő nem haladja meg az egy percet).

Idén nyáron elindul a MyJourney funkció is a mobilalkalmazásban,

amely valós idejű frissítésekkel segíti az utasokat, akik így az alkalmazáson keresztül, e-mailben, és SMS-ben is értesülhetnek a járatokkal kapcsolatos tudnivalókról, illetve az átláthatóság és érthetőség jegyében egyértelmű, apróbetűk nélküli szabályzatot ígér.

„A programmal azt szeretnénk elérni, hogy a légi közlekedés még példaértékűbb, megbízhatóbb, környezetbarátabb és utasbarátabb legyen az elkövetkező években.”

Jövőbeni terveiket ismertetve megtudtuk, hogy hamarosan sor kerül a legújabb fejlesztés az XLR típusú repülőgépek bevezetésére, amelyek nagyobb hatótávolságot biztosítanak, lehetőséget adva az interkontinentális kapcsolatok kiszélesítésére. Az első XLR repülő a tervek szerint még áprilisban felszáll.

 


Felborult egy FlixBus, sok a sérült

Felborult egy FlixBus, sok a sérült 

A Bécsből Koppenhágába tartó jármű a német A19-es autópályán borult az oldalára.
Iránba utazna?  Nincs akadálya

Iránba utazna? Nincs akadálya 

Az Egyesült Arab Emírségek (UAE) légitársaságai – Flydubai, Air Arabia, Emirates – ismét indítanak járatokat Irán felé.
Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a nyári csúcsidőszakban a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.