Új koncepció a Wizz Airnél

2025. április 2-án egy rendkívüli londoni online tájékoztató keretében mutatták be a nemzetközi sajtó képviselői számára a légitársaság ügyfélelégedettséget célzó új kezdeményezését, a „Customer First” programot.

Yvonne Moynihan, a Wizz Air vállalati és ESG tisztviselője, mindenekelőtt kiemelte, hogy a légitársaság már jelenleg 52 országban 800 útvonalat üzemeltet, 231 repülőgépből álló flottával rendelkezik, de járatainak számát folyamatosan bővíti,  terveik szerint 2030-ra 500 repülőgépre növelik flottájukat, amelynek számottevő része Airbus A321 NEO repülőgép modellek.

Mielőtt rátért volna az új ügyfélelégedettséget célzó kezdeményezésre hangsúlyozták, hogy a fenntarthatóság a légitársaság egyik kulcsfontosságú stratégiai célja, és a légitársaság rendelkezik világszerte a kilométerenkénti legkisebb széndioxid-kibocsátással, amelyet független harmadik fél által végzett vizsgálatok is megerősítenek, továbbá céljuk, hogy 2030-ra az üzemanyag-felhasználás 10 százaléka fenntartható forrásból származzon.


Fotó: Wizz Air

Ezt követően került sor a „Customer First” program bemutatására, amely egy olyan új ügyfélközpontú kezdeményezés, amely négy alapelvre épül, olyanokra, mint az innovatív szolgáltatások és útvonalak bevezetése, a megfizethető árak és rejtett költségek nélküli árazási politika, példaértékű szolgáltatások, illetve a kommunikáció terén a valós idejű értesítések és a transzparens információk az utasok számára.

Ezek figyelembevételével egyebek között több mint 300 új, a legmodernebb Airspace kabinbelsővel felszerelt repülőgépre adott le rendelést, így a légitársaság az iparág egyik legfiatalabb, legbiztonságosabb és legüzemanyag-hatékonyabb flottáját üzemelteti.

Az alacsony ár az alapelvek tekintetében,

a légitársaság elkötelezett amellett, hogy árai átláthatóak legyenek, rejtett költségek nélkül. A kedvező árakat támogatják még a WIZZ Discount Club és az okos tagsági bérletek is, amelyek további kedvezményeket biztosítanak a gyakori utazóknak.

A pontosság kiemelt prioritás a légitársaság számára: és folyamatosan dolgozik azon, hogy minimalizálja a járattörlések számát és gyors megoldást kínáljon utasai számára. Ennek érdekében egyebek közt mesterséges intelligenciát is alkalmaz a repülésüzemeltetési központban. A Wizz Air járatteljesítési rátája iparági szinten kiemelkedő, 99,5 százalékos, de menetrendi zavar esetén Amelia, a légitársaság virtuális asszisztense hívja fel az érintett utasokat, hogy naprakész információt és támogatást nyújtson.

A koncepció szerint a középpontban az ügyfelek állnak. Ennek kapcsán így fogalmazott a légitársaság képviselője:

 „Célunk, hogy az ügyfélélményt a pontosság, megfizethetőség, innováció és szolgáltatás terén javítsuk.”

és hozzátette, hogy ez az új „iránytű” beépül a vállalat teljes működésébe, az online foglalástól kezdve a repülőgépekbe való beszálláson át egészen az utazás utolsó pillanatáig.

Mint mondta, az új rendszerben kulcsszerepet kap az AI és a digitalizáció, könnyebbé teszi az utasok számára az információk elérését és a kapcsolatfelvételt: megújítja a Súgóközpontot és megszünteti az emelt díjas ügyfélszolgálati számot (az átlagos várakozási idő nem haladja meg az egy percet).

Idén nyáron elindul a MyJourney funkció is a mobilalkalmazásban,

amely valós idejű frissítésekkel segíti az utasokat, akik így az alkalmazáson keresztül, e-mailben, és SMS-ben is értesülhetnek a járatokkal kapcsolatos tudnivalókról, illetve az átláthatóság és érthetőség jegyében egyértelmű, apróbetűk nélküli szabályzatot ígér.

„A programmal azt szeretnénk elérni, hogy a légi közlekedés még példaértékűbb, megbízhatóbb, környezetbarátabb és utasbarátabb legyen az elkövetkező években.”

Jövőbeni terveiket ismertetve megtudtuk, hogy hamarosan sor kerül a legújabb fejlesztés az XLR típusú repülőgépek bevezetésére, amelyek nagyobb hatótávolságot biztosítanak, lehetőséget adva az interkontinentális kapcsolatok kiszélesítésére. Az első XLR repülő a tervek szerint még áprilisban felszáll.

 


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.