A légitársaság a sydney-i és a melbourne-i reptérre keres legalább száz önkéntes felsővezető-poggyászkezelőt három hónapra. A jelentkezők feladata lenne a csomagok be- és kipakolása mellett a csomagmozgató járművek vezetése is. Elvárás, hogy a jelentkezők képesek legyenek akár 32 kilogrammos csomagok mozgatására is.
Colin Hughes, a Qantas ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy senki felé nem elvárás, hogy a saját feladatai mellett még a poggyászkezelésbe is besegítsen. Aki mégis hajlandó erre, attól azt várják, hogy heti három-öt napon napi négy-hat órát dolgozzon be.
A járvány idején, amikor a legtöbb ország határait lezárták, így gyakorlatilag megszűnt a légi közlekedés, sok légitársaság kényszerült leépítésekre, köztük a Qantas is. A járvány után aztán újra megindultak az utazók, csak közben lemorzsolódott a munkaerő a szektorban. A munkaerőhiány leginkább a földi kiszolgálókat sújtja: hiába bírnák kapacitással a légitársaságok, járatok ezreit kell törölni a főszezonban, és állandóak a késések.