Ennek hátterében a légi közlekedés iránti folyamatosan erős piaci kereslet áll. A vállalatcsoport 2024. szeptember 30-án 11,9 milliárd dolláros készpénzállománnyal zárta a 2024-25-ös első félévet. A készpénztartalékoknak köszönhetően az Emirates Group képes volt az új teherszállító repülőgépek megrendeléseinek finanszírozására és egyes hiteleinek törlesztésére, továbbá jelentős osztalékot is fizetett tulajdonosainak.
A vállalatcsoport alkalmazottainak száma 2024. március 31-hez képest 3 százalékkal nőtt, 2024. szeptember 30-án 114 610 fő dolgozott a vállalatnál. Jelenleg közel 300 magyar dolgozik a légitársaságnál.
A légitársaság tovább bővítette hálózatát és a dubaji repülőtéri csomóponton keresztül közlekedő járatainak számát.
A légitársaság 2024-25 első félévében nyolc város vonatkozásában növelte menetrend szerinti járatait: Amszterdamba, Cebuba, Clarkba, Luandába, Lyonba, Madridba, Manilába és Szingapúrba. Májusban újraindította napi járatait a kambodzsai Phnompenbe Szingapúron keresztül; júniusban napi járatokat indított Bogotába Miamin keresztül, kiterjesztve a légitársaság dél-amerikai jelenlétét Kolumbiára; szeptemberben új útvonalat indított Madagaszkárra a Seychelle-szigeteken keresztül.
2024-25 első hat hónapjában 7 légitársasággal kötött codeshare, interline vagy intermodális megállapodásokat: AirPeace, Avianca, BLADE, ITA Airways, Iceland Air, SNCF Railway és Viva Aerobus.
A légitársaság szeptember 30-ig 80 ország 148 repülőterére vitte el utas- és teherszállító hálózatát.
A vállalat 4 milliárd dolláros retrofit programjának keretében április 1. és szeptember 30. között 8 teljesen felújított belső utastérrel rendelkező repülőgép – 3 db A380-as és 5 db Boeing 777-es – gördült ki a légitársaság hangárjából. Ez lehetővé tette az Emirates számára, hogy felgyorsítsa legújabb fedélzeti termékeinek bevezetését, beleértve a népszerű Emirates Premium Economy szolgáltatást, valamint a legújabb 4 utasosztályú Boeing 777-est, amely új Business Class osztályán 1-2-1-es elrendezésű, fekvő ülésekkel és személyes minibárral rendelkezik. Az első felújított Emirates 777-es augusztusban állt szolgálatba Genfben, majd ezután Tokió-Haneda és Brüsszel útvonalakon közlekedik. A következő hat hónapra, ahogy egyre több repülőgép kerül átalakításra, az Emirates további 10 útvonalat jelölt ki felújított 777-esei számára: Rijád, Zürich, Kuvait, Damman, Chicago, Boston, Dallas Fort Worth, Seattle, Newark-Athén és Miami-Bogota. Év végére a légitársaság legújabb fedélzeti élményeivel – beleértve a Premium Turistaosztályt – felszerelt A380-as és Boeing 777-es gépei több mint 30 útvonalon fognak repülni.
A pénzügyi év első hat hónapjában a teljes kapacitás 5 százalékkal, 29,9 milliárd tonnakilométerre (ATKM) nőtt a kibővített járatprogramnak köszönhetően. A rendelkezésre álló üléskilométerben (ASKM) mért kapacitás 4 százalékkal nőtt, míg az utaskilométerre jutó bevételben (RPKM) mért utasforgalom 2 százalékkal nőtt, az átlagos foglaltság 80 százalék volt, szemben az előző év azonos időszakában mért 81,5 százalékkal.
2024. április 1. és szeptember 30. között 26,9 millió utast szállítottak, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Skycargo az év első hat hónapjában 1 198 000 tonna árut szállított, ami 16 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, amelyhez jelentős mértékben hozzájárult az erős kínai e-kereskedelmi forgalom, valamint a Dubajba tartó szállítmányok mennyiségének növekedése.
A légitársaság adózás előtti eredménye 2024-25 első felében új rekordot ért el 2,6 milliárd dollárral, amely a társasági adó levonását követően 2,4 milliárd dollárt jelent. A légitársasági üzletág 16,9 milliárd dollár árbevétele 5 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakában elért 16,2 milliárd dollár bevételhez képest.
A vállalat közvetlen működési költségei (beleértve az üzemanyagot is) a megnövekedett működéssel összhangban 6 százalékkal nőttek. Az üzemanyag továbbra is a légitársaság működési költségeinek legnagyobb összetevője (32 százalék), ellenben aránya némileg csökkent az előző év azonos időszakának 34 százalékához képest.
Az EBITDA 5,2 milliárd dollárral továbbra is nagyon erős, bár kismértékben, 2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakának 5,3 milliárd dollárjához képest.