Bevállalta a Ryanair, de nem zuhant le

Kétség fért a Ryanair részéről az idei vulkáni hamu miatti légtérzárlat megalapozottságához, ezért tesztrepülést hajtott végre - sikerrel.

Jégfölde tűzhányói ismét működésbe léptek, alig egy évvel az Eyjafjalla hamvazását követően. Az akkori légtérzárlat miatt jó 100 ezer járatot töröltek, mintegy tízmillió utas maradt a földön és lógott valamely vonat, busz vagy hajó lépcsőjén, ha nem talált már helyet, hogy eljusson úti céljához. Jól jártak ezzel persze a vasúti társaságok, autóbérlő cégek, a légitársaságok viszont szomorúak voltak, szomorúságuk pedig kétségé formálódott viszonylag hamar.

A Lufthansa és az Air Berlin

már alig pár nappal a zárlat elrendelését követően felhánytorgatta, hogy nem végeztek pontos, ballonos méréseket a hamu koncentrációjának megállapítására, azt a földről, matematikai modellek alapján intézték. Az Lufthansa és az AirBerlin is saját utasszállítóival egyre magasabbra kapaszkodott, és arra jutott, hogy a koncentráció nem veszélyes a légi közlekedésre. Egyre-másra oldottálák fel a légterek zárlatát, illetve kezdtek tárgyalásokat arról, hogyan lehetne elejét venni a hasonló anomáliáknak a jövőben például az úgynevezett Single European Sky (Egységes Európai Légtér) bevezetésével.

Időközben ismét hamu robbant a levegőbe Izlandról és érinti az Egyesült Királyság, Észak-Németország, Skandinávia és a Baltikum repülőtereit, légi közlekedését. Szerdán azonban úgy tűnhet, hogy a múlt szombaton kitört Grimsvötn megnyugszik.

Az ultra fapados Ryanair

nehezményezte, hogy a hamura hivatkozva törölték skóciai járatait kedden. A társaság erre felküldte egy gépét 41 000 láb magasságig, hogy utánajárjon, megalapozott-e az Egyesült Királyság polgári légügyi hatóságának tilalma. A gép a brit meteorológiai szolgálat által a legmagasabb koncentrációjú „vörös” zónába sorolt Glasgow-Inverness-Aberdeen-Edinburgh útvonalon repülve sikeresen és sérülés nélkül földet ért. A leszállást követő vizsgálat során megállapították, hogy sem a gép motorján sem pedig a vezérsíkokon illetve a szárnyon nem keletkezett kár. Ugyanezen a napon délután a társaság egy újabb, utas nélkül útnak induló tesztjáratot indított a Glasgow-Edinburgh útvonalon, melynek teljesítését követően ismét megállapítást nyert, hogy az állítólag magas hamukoncentráció semmilyen károsodást nem okozott a fenti alkatrészekben. A Ryanair honlapján közzétett beszámoló szerint megállapításukban a gyártó Boeing is megerősítette őket. Erre hivatkozva a cég felszólította mind az írek, mind pedig az Egyesült Királyság légügyi hatóságait, hogy oldják fel a légtérzárat, melyet Németország fölött már fel is oldottak, az előzetes számításokkal ellentétben sem Csehországot, sem Szlovákiát, sem pedig hazánkat nem éri el a felhő. Ellenben a Malév szerdán még törölte Göteborg-i, koppenhágai és hamburgi járatait.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.