A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig – az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig – be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné, akkor az unió kötelezettségszegési eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén akár szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárdos támogatás visszafizetését vonhatja maga után. A főváros erre természetesen képtelen lenne - így a lap.
Az Országgyűlés viszont a nyár elején leszavazta az erre vonatkozó indítványt. Cserébe a jövő évi költségvetésben a dugódíj elvetése miatt keletkezett finanszírozási rést a szintén fővárosi ötletből származó, frissen kivetett közműadóból tömnék be tízmilliárd forint erejéig.
Ettől függetlenül a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) 2011 óta folyik a behajtási díj előkészítése. A főváros tehát nem adta fel a dugódíjra vonatkozó terveit. Minderről a főváros szerdai közgyűlésén hallanak bővebben a városatyák.
Forrás: Népszabadság Online