Brüsszelben erősít a Jet Airways

Augusztustól közvetlen napi járatot indít New York–Brüsszel–Mumbai (régi nevén Bombay) útvonalon India legnagyobb magán légitársasága, a Jet Airways, együttműködve a Brussels Airlines-szal – adta hírül a brüsszeli repülőtér.

Még az idén non-stop járatuk indul Torontó–Brüsszel–Delhi útvonalon is. A jövőben a tervek szerint a légitársaság napi tíz járatot közlekedtet indiai nagyvárosok, valamint az USA és Kanada metropoliszai között, brüsszeli átszállással. Már csak a kormányzati engedélyezésre várnak az új járatok Bangalore-ból, Ahmedabadból és Chennaiból (régi nevén Madrasz) Los Angelesbe, Chicagóba és New Yorkba (JFK) közlekednek majd a brüsszeli hubon keresztül. A Jet Airways új európai gyűjtő-elosztó pontja, illetve a Brussels Airlines-szal való együttműködése révén javítani kívánja az India, Európa, Észak-Amerika és Afrika közötti átszállási kapcsolatokat. A Jet Airways és a Brussels Airlines együttműködési nyilatkozatot írt alá a közelmúltban járatok közös járatszám alatti üzemeltetéséről, a törzsutas-programok összehangolásáról és az átszálló utasok végső úti célig történő becsekkolásáról. Ennek értelmében Brussels Airlines-járatszámot is kap a Jet Airways Brüsszel–Mumbai, Brüsszel–Delhi és Brüsszel–Torontó járata. A Jet Airways járatszáma ugyanakkor – a hatósági jóváhagyást követően – elsőként rákerülhet a Brussels Airlines Brüsszel–Stockholm, –Oslo, –Birmingham, –Genf és –Madrid járatára, később pedig a Brussels Airlines 25, Brüsszelből kiinduló útvonalára is. A nagyszabású terjeszkedési tervek megalapozására a Jet Airways több széles törzsű repülőgépre is megrendelést adott. Az első 20 utasszállító közül a legelső B777-300ER és Airbus A330-200 típusú repülőgépeket már át is vették a légitársaság képviselői Brüsszelben. Mint emlékezetes, az indiai légiközlekedés legnagyobb értékű vállalat-felvásárlása fűződik a Jet Airways nevéhez. A cég vezetése ugyanis tavaly januárban ajánlatot tett a konkurens Air Sahara részvényeinek megvásárlására. 2007 áprilisáig kellett várni, míg az indiai versenyhivatal jóváhagyta az üzletet. A két légitársaság mostanáig önállóan működött, az 500 millió dolláros készpénzes felvásárlási ajánlat értelmében azonban hamarosan megtörténik az összeolvadás. Elemzők túl magasnak találták a vételárat, a Jet Airways vezére, Naresh Goyal azonban igyekszik minden lehetőséget megragadni, hogy növelje piaci részesedését mind az indiai belföldi piacon, mind a nemzetközi járatok terén. A felvásárlás révén a Jet Airways flottája 50 százalékkal, a rendelkezésére álló ülésszám 33 százalékkal nő. Ami a legfontosabb, az indiai belföldi piacon 50 százalék fölé emelkedik a légitársaság részesedése, miközben a legfőbb versenytárs – a jövőre az Air Indiával összeolvadó – Indian Airlines csupán a piac harmadát birtokolja.

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.