Búcsú az olcsó repjegyek korától

Idén talán már csökkennek a repülőjegyárak - legalábbis ezt remélik az utazók. Pedig az már szinte biztos, hogy a 2019-es olcsó jegyárak időszaka sosem tér vissza. Ennek okai közül csak egy a kerozinár - a magyar piacot ráadásul még az extraprofitadó is sújtja. Klasszis csoportbeli laptársunk, az mfor.hu összegző írása a témában.

Lassan már a csillagokat súrolják a repülőjegyárak, ezeket a magasságokat csak a szupergazdagok tudják kifizetni a legtöb országban, így nálunk is.

A rossz hír az, hogy ez így is marad, kivéve, ha ötös találatunk lesz a lottón...

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Döbbenetes mértékben emelkedtek a repülőjegyárak a Covidot követő években. A járványt követő turista-boom azért is dobta meg az árakat, mert a társaságok a leépítéseket követően nem tudták kielégíteni a robbanásszerűen megnövekedett keresletet. Nem csupán a repülőgépek egy része kényszerült tartósan a földre, de a pilóták, utaskísérők, sőt a légiirányítók egy jelentős hányada is elhagyta a pályát, így nem csoda, hogy a jegyárak az egekbe szöktek.

Mivel tavaly végre elkezdtek visszaépülni a kapacitások, a szakértők egy része azt remélte, hogy idén ismét beköszön az árcsökkenés időszaka - ez azonban cseppet sem biztos. Sőt…

A cikk folytatását ITT találja.

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.