Május és július között kilenc lakossági fórumot tartottak a repülőgépzaj által érintett kerületekben és településeken. A folyamat első eredményeként október 29-től új szabályozás veszi kezdetét: a repülőgépek által alkalmazandó minimális emelkedési szög 3,25-ről 5,5 fokra emelkedik, így a gépek meredekebben emelkedve hamarabb érnek el olyan magasságot, ahol a zajhatások már nem zavarják a lakosságot. Továbbá minden repülőgépnek szigorúan ragaszkodnia kell majd az előírt indulási útvonalakhoz (SID), ezzel kapcsolatban a minimális magasságot 3000 lábról (1000 méter) 7000 lábra (2100 méter) emelik, amelyet elérve a repülőgépek lefordulhatnak a SID-ekről A TORNO3D elnevezésű SID, ami a budai hegyek fölé irányítja a város irányában felszálló repülőgépeket, felfüggesztésre kerül. Ez az útvonal jelenleg olyan lakott területek fölé vezet repülőgépeket, amelyek akár 500 méterrel magasabban helyezkednek el, mint más lakott területek. Így jelentősen csökkenni fog a zajhatás a budai kerületekben, különösen a XII. és II. kerületben. A csúcsforgalmi időszakokban tilalmat vezetnek be a könnyű turbulencia kategóriájú piszton/turboprop hajtóművel felszerelt repülőgépekre, amelyek nem képesek 130 csomós minimális sebesség tartására. Így elkerülhető, hogy csúcsidőben a kisméretű repülőgépek feltartóztassák a nagyméretű utasszállítókat. Ez körülbelül 10-15 járatot érint majd naponta.
Csökken a repülőgépzaj Budapesten
A Budapest Airport (BA) a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálattal és más partnerekkel együttműködésben februárban 12 hónapos, kutatásból és konzultációból álló munkaprogramot hirdetett meg a repülőgép zaj, illetve az azáltal okozott problémák megoldására.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.