Érsek Árpád hozzátette, az eredetileg 12 tonna teherbírású híd kapacitását a környéken élő emberek véleményét figyelembe véve mérsékelték, akik tartottak a megnövekedő tehergépjármű-forgalomtól.
A szlovák tárcavezető közölte, hosszú távon szeretnének az Ipolyon további hidakat építeni, és a gazdasági előnyök kihasználása érdekében valahol egy erősebb hídra is szükség lesz a tehergépkocsik számára. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az MTI kérdésére elmondta, hogy a Duna-híd építésének megtekintése után partnerével aláírják az Ipolydamásd és Helemba közötti híd műszaki paramétereiről a megállapodást. A létesítmény építése 2019-ben kezdődhet meg.
Az államtitkár hozzátette, a szlovák közlekedésügyi miniszterrel úgy vélik, hogy a komolyabb teherbírású hidakat a transzeurópai hálózatok részeként kell megvalósítani, és erről a tervek szerint a közeljövőben megállapodást írnak alá.
Az Ipolydamásd és a szlovákiai Helemba község közötti híd megépítésére közösen pályázott uniós forrásokra a magyar és a szlovák fél. Valaha 47 híd kötötte össze az Ipoly partjait, az 50-es évekre azonban számuk négyre csökkent.