A még márciusban Szegedről túlméretes szállítmányként érkező Kisfaludy hajó fémszerkezetét a siófoki kikötőben fejezték be, és vasárnap vízre is engedték. A hajó kisebb módosításokkal, de ugyanúgy néz ki, mint az eredeti 1846-os Széchenyi István által vízre bocsátott Kisfaludy gőzös. Habár gőzgép helyett dízel- és villanymotorok hajtják, a korhű dekoráció mellett az oldalára szerelt lapátok is ugyanúgy forognak, mint egy korabeli gőzhajón. Az új Kisfaludy egy 100 fős sétahajó, amely rendezvényeknek is helyt ad majd, a belső terében pedig egy olyan múzeumot rendeznek be, ami az 1800-as évek hajóséletét mutatja be.
A hajó fémszerkezetét a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. készítette. A KÉSZ célja az egykoron híres szegedi hajógyártás újraindítása. Ők építik a szegedi „Mini Kikötő”-t és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén Szegeden készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák (más néven csúsztatógerenda), illetve különböző úszóművek felújítása is.