Durván megugrottak a házhoz szállítás üzemanyagköltségei

A pandémia hatására az elmúlt másfél évben jelentősen megugrott a házhoz rendelések száma, de most az üzemanyagárak növekedése épp ezen a területen jelent új kihívást az éttermek számára. Az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló szállítási szolgáltatásokat nyújtó DoDo tapasztalatai szerint ugyanakkor az okoslogisztikai megoldások segítségével jelentősen csökkenthetőek a házhoz szállítás költségei.

Az üzleti tevékenységük keretében házhoz szállítást is végző kis- és középvállalkozások – például éttermek, pizzériák – költségeit is rendkívüli módon megnövelte az üzemanyagárak látványos emelkedése. A benzin ára az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 34%-kal, a dízelé pedig ennél is nagyobb mértékben, 54%-kal nőtt*. Ennek nyomán egy autónként átlagosan napi 100 km-t megtevő, a szállítási feladatokat három járművel teljesítő étterem vagy pizzéria költségei például 170 000 forinttal nőttek a benzines és több mint 240 000 forinttal a dízelüzemű gépkocsik esetén, az elmúlt év azonos időszakához képest.

Az üzemanyagköltségek ugrásszerű növekedése még inkább felértékelte a DoDo által kínált adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásokat, amelyek a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítása mellett a megtett út jelentős csökkentését is lehetővé teszik. A különböző célállomások és az aktuális forgalmi helyzet valós idejű elemzése révén a cseh startup képes a megtett út lerövidítésére, ami a házhoz szállítás ökolábnyomának mérséklése mellett megtakarítást jelent a szállítási feladatok költségei terén is.

A DoDo adatvezérelt megoldásaival és a folyamatos innovációval a városi logisztika környezetre gyakorolt negatív hatásait kívánja csökkenteni. A cseh startup ökológiai szemléletű küldetése magában foglalja a fenntarthatóbb CNG gáz használatát a flotta jelentős részében, valamint az elektromobilitással kapcsolatos kísérleteket.

„Az üzemanyagárak emelkedése szinten minden területen érezteti hatását, és a különböző szektorokban tevékenykedő vállalkozások számára egyaránt komoly kihívást jelent. A vendéglátóipari kisvállalkozások az elmúlt másfél évben már amúgy is jelentős nehézségekkel szembesültek, s a vendégek számának csökkenésével a házhoz szállítás esetükben egy kiemelten fontos bevételi forrássá vált. Őket ezért különösen érzékenyen érinti az üzemnyagköltségek 30-50%-os növekedése. A DoDo adatvezérelt okoslogisztikai megoldásai révén minden segítséget meg tud adni nekik a házhoz szállítási feladatok gyorsabb és gördülékenyebb teljesítéséhez, és ezzel költségeik racionalizálásához” – mondta el Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

A DoDo jelenleg is több hazai, vidéki KFC-étteremmel együttműködik a melegétel-rendelések kiszállításában. A startup házhoz szállítási szolgáltatásait emellett Csehországban már az ottani KFC-k mintegy fele igénybe veszi. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt.

Forrás: Store Insider


Taxissztrájk Budapesten

Taxissztrájk Budapesten 

A sztrájk célja többek közt az élhető adózás megteremtése, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés kialakítása.
Az Universal Air bejelentette a Málta-Pécs útvonal szezonális szüneteltetését

Az Universal Air bejelentette a Málta-Pécs útvonal szezonális szüneteltetését 

A járatok 2025 májusában indulnak újra, és a nyári járatok Korfura és Münchenbe is folytatódnak.
Beleszólna az alkoholfogyasztás mértékébe a diszkont légitársaság

Beleszólna az alkoholfogyasztás mértékébe a diszkont légitársaság 

A Ryanair szerint az új szabályozás jelentősen csökkenhetne az ittas és rendbontó utasok száma a repülőgépek fedélzetén.
Új lehetőség a Tajpej felé utazóknak

Új lehetőség a Tajpej felé utazóknak 

Stopover a China Airlines járatai esetén.
NGM: átfogó járatfejlesztés a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren

NGM: átfogó járatfejlesztés a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 

Nyáron Larnakára és Burgaszba is indul repülőjárat Debrecenből.
Ezek a légitársaságok voltak tavaly a legpontosabbak

Ezek a légitársaságok voltak tavaly a legpontosabbak  

Egy új jelentés szerint az Iberia és a SAS az a kettő európai légitársaság, akik a pontosság tekintetében a világ tíz legjobb légitársasága közé kerültek.
A léghajó, mint új zöld légi közlekedési eszköz

A léghajó, mint új zöld légi közlekedési eszköz 

A léghajók a 20. század elején rendkívül népszerűek voltak, mielőtt a repülés eljutott volna arra szinte, amilyennek ma ismerjük. De most nagyon úgy tűnik, hogy visszatérnek.
Péntektől általános sebességkorlátozás a Budai alsó rakparton

Péntektől általános sebességkorlátozás a Budai alsó rakparton 

A változtatás a súlyos és halálos sérülések számának további csökkentését szolgálja.
Starlink internet a lett légitársaság járatain

Starlink internet a lett légitársaság járatain 

A lett airBaltic légitársaság elvégezte a SpaceX Starlink nagysebességű internetének minősítési tesztrepülését az első Airbus A220-300-as gépének fedélzetén.
Álommunka a felhők felett – hamarosan nyílt nappal

Álommunka a felhők felett – hamarosan nyílt nappal 

Már 219 magyar utaskísérő dolgozik az Emirates-nél.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.