Az easyJet már 2003 óta szorgalmazza, hogy a légiközlekedés bekerüljön az EU Emisszió-Kereskedelmi Rendszerébe (ETS). Mindazonáltal vitatja, hogy a környezetkímélőbb légitársaságok kialakítását ösztönözné az Európai Bizottság szankciókat tartalmazó csomagtervezete, amelynek kidolgozására kedden kérte fel az Európai Parlament. Az easyJet szerint a tervezet felkarolja az ETS megtorló jellegű elképzeléseit, és további adókat helyez kilátásba, ráadásul az adók csak a kormány bevételeit növelnék, és nem segítenék a környezetvédelem ügyét. Az easyJet által kidolgozott környezeti stratégia három pontja: A légiközlekedésnek az EU már létező Emissziós-Kereskedelmi Rendszerébe (ETS) kellene tartoznia, amelyet mint egy piacalapú mechanizmust hoztak létre a Kiotói Egyezményben foglaltak teljesítésére. Az elgondolás alapja, hogy az emissziós kvóták kereskedelme különböző vállalatok és szektorok között zajlik, így a megtakarítás ott jön létre, ahol a leggazdaságosabb. A második pont szerint át kell alakítani az európai légiforgalmi irányítást. A légitársaságok több mint 30 helyi légiforgalmi irányító szolgáltatóval szembesülnek, ami lehetetlenné teszi két repülőtér közt a legdirektebb úton való repülést. Becslés szerint 12 százalék kerozint (és széndioxid kibocsátást) lehetne megtakarítani a légiirányítás optimalizálásával Európában. A harmadik pont szót emel a nemzeti repülőtereknek nyújtott direkt és indirekt anyagi támogatások ellen. Ez a támogatás az easyJet szerint gátolja a szektor konszolidációját, és lehetővé teszi, hogy a nemzeti vagy vezető légitársaságok gazdaságtalan útvonalakat működtessenek, régi, szennyező és félig üres gépekkel.
EasyJet: a fogyasztók rosszul járnak az EP határozatával
A fogyasztók rosszul járnak az Európai Parlament határozatával, amely magasabb légiközlekedési árakat eredményez, és enged a Zöldek nyomásának, véli az easyJet diszkont-légitársaság, amely három pontból álló stratégiát dolgozott ki a légiközlekedés környezetbaráttá tételére.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.