Tavaly összesen közel 1,7 milliárd forint ügyértékben született döntés, 10 százalékkal nőtt az egyezséggel záródó ügyek száma, 71 százalékban pedig olyan végeredmény jött létre, amely mindkét fél, a fogyasztó és a vállalkozás megelégedésével zárult, olvasható a közleményben.
Mint írják, 2024-ben összesen 4822 kérelem érkezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által működtetett Budapesti Békéltető Testülethez (BBT). A szolgáltatások körében a posta és távközlési, a telefonszolgáltatással kapcsolatos, valamint a különböző közüzemeket (víz, gáz, villany) érintő kifogások voltak többségben. A parkolási ügyek továbbra is jelentős hányadát teszik ki a BBT ügyeinek.
A légitársaságokkal szembeni kompenzációs igények száma jelentős emelkedést mutatott 2024-ben. A járatok törlése, vagy késése miatt indított ügyeket nagyrészt az európai légtér 2024. nyarán bekövetkezett rendkívüli leterheltsége és a légiközlekedési vállalatok feszített menetrendi tervezése eredményezte.