Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, 2022-ben 4198 ügy - 8 százalékkal több mint 2021-ben - érkezett a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT), ebből 4156 esetben született döntés.
Az érdemi ügyek 75 százalékban mindkét fél megelégedésével zárultak, ami az egy évvel korábbi 55 százalékos arányhoz képest kiemelkedő javulás, annak is köszönhetően, hogy a gazdasági szereplők egyre nagyobb hányada ismeri a békéltető testület munkáját, és megbízik az ajánlásaiban.
A közleményben kiemelték, tavaly a BBT-hez érkező fogyasztói panaszok 55 százaléka a szolgáltatókra érkezett, elsősorban a közüzemi szolgáltatásokkal, a légiutas jogokkal és az elmaradt koncertekkel kapcsolatban jeleztek kifogást a fogyasztók.
A szolgáltatások körében gyakoriak volt az automatából történő jegyvásárlással kapcsolatos sérelmek, a repülőgépjárat-törléssel kapcsolatos panaszok, vagy az elektronikai termékek szoftveres működésével összefüggő kifogások, olvasható a közleményben.
Forrás: MTI