Elkerüli az uszályokat a budapesti vízibusz

Bár a philadelphiai halálos szerencsétlenség aggódásra adhat okot, alapvetően nem kell attól tartani, hogy egy hatalmas uszály Budapesten is eltipor és elsüllyeszt egy turistákkal zsúfolásig teli vízibuszt.

A két magyar fiatal halálával végződött philadelphiai hajóbaleset apropóján sokakban felmerülhet a kérdés, kell-e tartani nálunk is hasonló esetek bekövetkezésétől, milyen a hazai folyami biztonság. Budapesten körülbelül egy éve lehet a philadelphiaihoz hasonló kétéltű városnéző túrán részt venni, így a kérdésfelvetés indokolt.

(Ilyen hajó utasai lettek a philadelhiai szerencsétlenség áldozatai.)

"Minden egyes helyen bekövetkezhet ilyen baleset, ahol vízi közlekedés van, ugyanúgy, ahogy a közúton vagy a légi közlekedésben is vannak balesetek" - válaszolta Bársony Kornél, a cég szakmai igazgatója, a városnéző kétéltű egyik vezetője, arra a kérdésre, hogy előfordulhat-e a Dunán is hasonló baleset. "Philadelphiában alapvetően az volt a gond, hogy a vízibusz hajózó útvonalon robbant le, és a kapitány hiába próbálta rádión figyelmeztetni az uszályt, valamiért nem tudott kapcsolatba lépni az ott lévőkkel. Ettől függetlenül az uszályon lévőknek látniuk kellett volna a meghibásodott hajót."

(A budapesti kétéltű)

"Mindig vannak meleg helyzetek, aki hosszabb ideje hajózik az tudja ezt. Mi a vízibuszainkon igyekszünk ezeket a minimálisra szorítani. Városnéző túráinkon csak nyolc percet megyünk a Dunán völgymenetben, és negyven percet hegymenetben, ez utóbbi során mindig partközelben, elkerülve a hajóforgalmat. Völgymenetben is igyekszünk a nagy hajók útjából kikerülni" - mondta Bársony Kornél a Riverride budapesti gyakorlatáról. A kapitány szerint a Dunán jóval kevesebb az esélye egy halálos hajókarambolnak. "Nálunk kétszáz méter széles a hajózó útvonal, ott jóval szűkebb, csak ötven méter. Igaz itt a hídnyílásoknál leszűkül, de ez nem gond: vegyük például a Margit hidat, a szállodahajók és az uszályok a középső nyílást használják, mi pedig a szélsőt."

A hírek szerint hozzájárulhatott a balesethez a kétéltű nem megfelelő műszaki, biztonsági állapota, a kürt meghibásodása, a rádió esetleges üzemzavara.

"A mi vízibuszainkon több biztonsági elem is van, ami segíthet az ilyen balesetek elkerülésében: a rádión, a horgonyon, a vészjelzőn túl fontos, hogy automata mentőmellényt kap minden utas, és képzett háromfős személyzet - hajóvezető, matróz, idegenvezető - tartózkodik a fedélzeten, így negyvenhárom utas tud velünk biztonságban utazni. Emellett nálunk jellemzően használnak radart is a Dunán közlekedő nagy hajók, nem is értem igazán, hogy a philadelphiai hajósok miért nem" - tette hozzá Bársony Kornél. (Index)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.