Párizs: elmarad a légi taxik bemutatkozása

A kezdeti ígéretek ellenére sem fognak úgynevezett „repülő taxik” körözni Párizs felett a nyári olimpiai játékok idején. A német Volocopter gyártó csütörtökön bejelentette, hogy megszüntette a kis helikopterekre emlékeztető, 18 rotoros drónok tesztrepüléseit, mivel késett a jármű motorjának tanúsítása.

Mint korábban mi is megírtuk, a párizsi városvezetés tiltakozása ellenére napokkal a nyári olimpia megnyitója előtt jelent meg egy rendelet a Journal officiel de la République française-ben, a francia hivatalos közlönyben, amely szigorú kikötésekkel, ideiglenes jelleggel, az év végéig engedélyezte a VoloCity repülését a francia főváros felett. Most viszont mégis elhalasztották a légitaxik bemutatkozását.

 A német Volocopter repülőgépgyártó startup és a párizsi repülőterek üzemeltetője azt reméli, hogy még az év vége előtt megtörténhet az első repülés egy szajnai uszályon kialakított repülőtérről, a Vertiport de Paris-Austerlitzről - közölték csütörtökön az AFP hírügynökséggel, alig négy nappal az olimpia zárása előtt.

A két vállalat mindazonáltal vasárnap tart repülési bemutatókat egy prototípussal, utasok nélkül, a Párizshoz közeli Saint-Cyr-l'Ecole repülőtéren, néhány száz méterre a versailles-i kastélytól, ahol a lovasversenyeket rendezik, adta hírül az MTI.
    

 


Fotó: Volocopter

A Volocopter által tervezett és gyártott Volocity jármű minősítése "néhány hetet" késik a hajtóművek miatt - mondta Edward Arkwright, a párizsi repülőtereket, köztük a Saint-Cyr-l'Ecole-ban találhatót is üzemeltető ADP Group ügyvezető igazgatója. Az ADP és a Volocopter a francia főváros körüli Ile-de-France régió támogatásával eredetileg kísérleti repüléseket szeretett volna végrehajtani Párizs keleti részén, kihasználva az olimpiai játékokra irányuló világméretű figyelmet  A végső cél egy új közlekedési mód megvalósíthatóságának demonstrálása a sűrűn lakott városi területeken, mégpedig az úgynevezett eVTOL, azaz függőleges fel- és leszállásra alkalmas repülő járművek működtetésével a vertiportok között.
    

A 2020 óta tervezett projekten az elmúlt hónapokban számos módosítás történt, miután a Volocopter nem kapta meg időben az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség engedélyét ahhoz, hogy fizető utasokat szállíthasson.   

A vállalat vezérigazgatója, Dirk Hoke az újabb késedelem miatti felelősséget "egy amerikai alvállalkozóra" hárította, amely "nem tudta teljesíteni az ígéretét". A repülőgépbe szánt hajtóműveket vissza kellett küldeni az Egyesült Államokba ellenőrzésre.     "Jövő héten érkeznek vissza, de nem időben ahhoz, hogy az uszályról induló repüléseket megkezdhessük" a játékok vége előtt - mondta a múlt héten a vezérigazgató.     


Fotó: Volocopter

A jelenlegi változatban a kétüléses repülőgép akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek a pilotafülke feletti 18 rotort működtetik, s a jármű sokkal csendesebb, mint egy helikopter a gyártója szerint.     Az elmúlt hónapokban a francia közlekedési minisztérium és az ADP inkább azt hangsúlyozta, hogy ezeket a járműveket a jövőben, nagyobb változatban, egészségügyi mentésekre vagy szervszállításokra lehet majd használni, s nem tértek ki a légitaxiként történő üzemeltetésre, ami a tehetősebbek gyorsabb közlekedését szolgálná.

A projektet ugyanis nem támogatja a párizsi önkormányzati képviselők többsége, sem a kormánytöbbségben, sem az ellenzékben. A városvezetés "ökológiai aberrációnak" nevezve a tervet, még bíróságon is megtámadta a közlekedési minisztérium július 9-én közzétett rendeletét, amely engedélyezte a helikopterleszállópálya létesítését Párizsban. Július 24-én az Államtanács (Franciaország legfelsőbb közigazgatási bírósága) gyorsított eljárásban az önkormányzat ellen döntött, de érdemi döntést csak ősszel hoz. A minisztérium végzése szerint a platform működési engedélye viszont "legfeljebb" december 31-ig szól.
 


Rosszul is járhatunk, ha megszokásból vezetünk külföldön

Rosszul is járhatunk, ha megszokásból vezetünk külföldön 

Tudnivalók, ha autóval indulnánk útnak, és szeretnénk elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.