Párizs: elmarad a légi taxik bemutatkozása

A kezdeti ígéretek ellenére sem fognak úgynevezett „repülő taxik” körözni Párizs felett a nyári olimpiai játékok idején. A német Volocopter gyártó csütörtökön bejelentette, hogy megszüntette a kis helikopterekre emlékeztető, 18 rotoros drónok tesztrepüléseit, mivel késett a jármű motorjának tanúsítása.

Mint korábban mi is megírtuk, a párizsi városvezetés tiltakozása ellenére napokkal a nyári olimpia megnyitója előtt jelent meg egy rendelet a Journal officiel de la République française-ben, a francia hivatalos közlönyben, amely szigorú kikötésekkel, ideiglenes jelleggel, az év végéig engedélyezte a VoloCity repülését a francia főváros felett. Most viszont mégis elhalasztották a légitaxik bemutatkozását.

 A német Volocopter repülőgépgyártó startup és a párizsi repülőterek üzemeltetője azt reméli, hogy még az év vége előtt megtörténhet az első repülés egy szajnai uszályon kialakított repülőtérről, a Vertiport de Paris-Austerlitzről - közölték csütörtökön az AFP hírügynökséggel, alig négy nappal az olimpia zárása előtt.

A két vállalat mindazonáltal vasárnap tart repülési bemutatókat egy prototípussal, utasok nélkül, a Párizshoz közeli Saint-Cyr-l'Ecole repülőtéren, néhány száz méterre a versailles-i kastélytól, ahol a lovasversenyeket rendezik, adta hírül az MTI.
    

 


Fotó: Volocopter

A Volocopter által tervezett és gyártott Volocity jármű minősítése "néhány hetet" késik a hajtóművek miatt - mondta Edward Arkwright, a párizsi repülőtereket, köztük a Saint-Cyr-l'Ecole-ban találhatót is üzemeltető ADP Group ügyvezető igazgatója. Az ADP és a Volocopter a francia főváros körüli Ile-de-France régió támogatásával eredetileg kísérleti repüléseket szeretett volna végrehajtani Párizs keleti részén, kihasználva az olimpiai játékokra irányuló világméretű figyelmet  A végső cél egy új közlekedési mód megvalósíthatóságának demonstrálása a sűrűn lakott városi területeken, mégpedig az úgynevezett eVTOL, azaz függőleges fel- és leszállásra alkalmas repülő járművek működtetésével a vertiportok között.
    

A 2020 óta tervezett projekten az elmúlt hónapokban számos módosítás történt, miután a Volocopter nem kapta meg időben az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség engedélyét ahhoz, hogy fizető utasokat szállíthasson.   

A vállalat vezérigazgatója, Dirk Hoke az újabb késedelem miatti felelősséget "egy amerikai alvállalkozóra" hárította, amely "nem tudta teljesíteni az ígéretét". A repülőgépbe szánt hajtóműveket vissza kellett küldeni az Egyesült Államokba ellenőrzésre.     "Jövő héten érkeznek vissza, de nem időben ahhoz, hogy az uszályról induló repüléseket megkezdhessük" a játékok vége előtt - mondta a múlt héten a vezérigazgató.     


Fotó: Volocopter

A jelenlegi változatban a kétüléses repülőgép akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek a pilotafülke feletti 18 rotort működtetik, s a jármű sokkal csendesebb, mint egy helikopter a gyártója szerint.     Az elmúlt hónapokban a francia közlekedési minisztérium és az ADP inkább azt hangsúlyozta, hogy ezeket a járműveket a jövőben, nagyobb változatban, egészségügyi mentésekre vagy szervszállításokra lehet majd használni, s nem tértek ki a légitaxiként történő üzemeltetésre, ami a tehetősebbek gyorsabb közlekedését szolgálná.

A projektet ugyanis nem támogatja a párizsi önkormányzati képviselők többsége, sem a kormánytöbbségben, sem az ellenzékben. A városvezetés "ökológiai aberrációnak" nevezve a tervet, még bíróságon is megtámadta a közlekedési minisztérium július 9-én közzétett rendeletét, amely engedélyezte a helikopterleszállópálya létesítését Párizsban. Július 24-én az Államtanács (Franciaország legfelsőbb közigazgatási bírósága) gyorsított eljárásban az önkormányzat ellen döntött, de érdemi döntést csak ősszel hoz. A minisztérium végzése szerint a platform működési engedélye viszont "legfeljebb" december 31-ig szól.
 


Turkish-járatnyitás Sydney-be

Turkish-járatnyitás Sydney-be 

A török légitársaság új járat indítását jelentette be Ausztrália legnagyobb városába.
Sztrájk a brüsszeli charleroi-i reptéren, minden járat törölve

Sztrájk a brüsszeli charleroi-i reptéren, minden járat törölve 

A dolgozók sztrájkja miatt megbénult Belgium második legnagyobb repülőtere, minden járatot töröltek.
Bakancslistás ajánlat: folyami hajózás a Dunán

Bakancslistás ajánlat: folyami hajózás a Dunán 

Szintet lépett a Vista idén év elején: beépítettek programkínálatukba igényes, minden kényelmet kielégítő hajókon megvalósuló, megfizethető áron kínált, valóban jó ár-érték arányú hajóutakat.
Zöld flottabővítés a csomagküldő szolgálatnál

Zöld flottabővítés a csomagküldő szolgálatnál 

Megduplázza elektromos furgonjainak számát Budapesten a DHL.
Luxusajándékok a First és Business osztályon utazóknak

Luxusajándékok a First és Business osztályon utazóknak 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága két új, teljesen egyedi parfümmel lepi meg a First és Business osztályán utazókat, amelyeket az organikus kozmetikumairól ismert VOYA-val közösen fejlesztett ki.
Hazaértek paralimpikonjaink Párizsból

Hazaértek paralimpikonjaink Párizsból 

Párizsban tizenhárom sportágban közel negyven magyar sportoló küzdött.
Itt a lettek jövő nyári menetrendje

Itt a lettek jövő nyári menetrendje 

A jövő nyári menetrendben 16 új járat indul – 4 Rigából, 5 Tallinnból és 7 Vilniusból.
Parndorf-rajongóknak: közvetlen buszjárat indul az outlet-be

Parndorf-rajongóknak: közvetlen buszjárat indul az outlet-be 

A Designer Outlet Parndorf csütörtökön jelentette be Budapesten vadonatúj shuttle szolgáltatását.
Sokan utaztak BAHART-hajókkal idén nyáron

Sokan utaztak BAHART-hajókkal idén nyáron 

A hajók már a nyár végére elérték a 2 milliós utasszámot.
Újjászületik a Szent Jupát

Újjászületik a Szent Jupát 

A legendás hajóval kerülte meg a Földet Fa Nándor és Gál József.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.