Az Airbus honlapján csütörtökön közvetített felszállással kezdődött meg a prototípus berepülési programja, az első példányokat várhatóan egy év múlva szállítják le a megrendelőknek. Eddig 3257 neóra érkezett rendelés hatvan vásárlótól, ezzel az Airbus számításai szerint a keskenytörzsű sugárhajtásúrepülőgép-piac 60 százalékát fedik le.
Az A320neo a mostani modell továbbfejlesztett, költséghatékony verziója, amelyre speciális szárnyvégeket (sharkleteket) szerelnek, ezzel csökkentve a légörvényeket, ennek segítségével pedig a fogyasztást. Emellett új, kisebb fogyasztású, de a jelenleginél jóval nagyobb átmérőjű és hatékonyabb hajtóműveket is kínál a neo típusokhoz az Airbus, amelyeket az amerikai Pratt & Whittney és az amerikai-francia CFM International szállít. Utóbbi gyártó a típus versenytársához, a Boeing 737 MAX típusához is szállít hajtóműveket. A toulouse-i gyártó számításai szerint az egy székre jutó költségek 20 százalékkal csökkenhetnek a mostani A320-asokéhoz képest.
A Boeing tájékoztatása szerint az ugyanebben a kategóriában lévő, szintén újgenerációs 737 MAX-ra eddig kicsivel több mint kétezer megrendelés érkezett, az első példány 2017-ben teljesítheti első kereskedelmi útját.
Forrás: MTI