Elveszett csomagok: a rádiós azonosító lehetne a megoldás

Az American Airlines utánajárt annak, hogy miért nő az elveszett csomagok száma.

Az egyik fő oknak a piszkos nyomtatófejek bizonyultak, amelyekkel az úti célt nyomtatják a csomagokra. Emiatt a vonalkódok nehezen olvashatók, és célt tévesztenek a poggyászok, írja a New York Times-ra hivatkozva az Index. A nyomtatók megtisztítása javított az eredményeken, de még teljesen jónak mondható eszközökkel is csak 90-92 százalékos bizonyossággal tudják leolvasni a kódokat a gépek. Az amerikai légitársaságok kommunikációjukban hangsúlyt fektetnek arra, hogy az esetek 99 százalékában jó helyre szállítják az utasok poggyászát. A helyzet azonban romlik, írja a lap. Míg tavaly csak minden százötvenötödik csomag tűnt el az Egyesült Államokban, az idén minden százharmincnyolcadik, az év végére az elveszett poggyászok száma elérheti az ötmilliót. Megoldás lehetne, ha rádiós jeladóval ellátott azonosító kártyákat tennének a csomagokra, de a légitársaságok ezt határozottan elutasítják. Egy ilyen címke darabja húsz centbe kerül, ez napi ötvenezer dollár költséget jelentene az Amerikan Airlines légitársaságnak. A cég ügyfélszolgálati igazgatója szerint azonban nem veszítenek el annyi csomagot, hogy érdemes legyen befektetni egy ilyen rendszer kialakításába.


Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról mindenképp tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról mindenképp tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.