Elveszett csomagok: a rádiós azonosító lehetne a megoldás

Az American Airlines utánajárt annak, hogy miért nő az elveszett csomagok száma.

Az egyik fő oknak a piszkos nyomtatófejek bizonyultak, amelyekkel az úti célt nyomtatják a csomagokra. Emiatt a vonalkódok nehezen olvashatók, és célt tévesztenek a poggyászok, írja a New York Times-ra hivatkozva az Index. A nyomtatók megtisztítása javított az eredményeken, de még teljesen jónak mondható eszközökkel is csak 90-92 százalékos bizonyossággal tudják leolvasni a kódokat a gépek. Az amerikai légitársaságok kommunikációjukban hangsúlyt fektetnek arra, hogy az esetek 99 százalékában jó helyre szállítják az utasok poggyászát. A helyzet azonban romlik, írja a lap. Míg tavaly csak minden százötvenötödik csomag tűnt el az Egyesült Államokban, az idén minden százharmincnyolcadik, az év végére az elveszett poggyászok száma elérheti az ötmilliót. Megoldás lehetne, ha rádiós jeladóval ellátott azonosító kártyákat tennének a csomagokra, de a légitársaságok ezt határozottan elutasítják. Egy ilyen címke darabja húsz centbe kerül, ez napi ötvenezer dollár költséget jelentene az Amerikan Airlines légitársaságnak. A cég ügyfélszolgálati igazgatója szerint azonban nem veszítenek el annyi csomagot, hogy érdemes legyen befektetni egy ilyen rendszer kialakításába.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.