A kereskedelmi légitársaságok gépei 8–13 kilométeres magasságban repülnek, ahol légkörmódosító gázokat bocsátanak ki, és hozzájárulnak az éghajlatváltozáshoz, minél magasabban repül a gép, annál nehezebben bomlik le a szén-dioxid a légkörben. A repülőgépek kibocsátása jelenleg az EU teljes kibocsátásának csak 3 százalékát adja, azonban 2012-ig „a légi közlekedés megnövekedett kibocsátása az EU kiotói célkitűzése által megkívánt csökkentések több mint negyedét semlegesíteni fogja" – mondta Caroline Lucas, brit zöldpárti EP-képviselő. A határozat az emisszió-kereskedelmi rendszer szabályait kívánja alkalmazni a légi közlekedésben: eszerint a kibocsátási határértéket meghaladó légitársaságok kibocsátási krediteket vásárolhassanak azoktól, akik a határérték alatt maradnak. A parlament sürgeti a légi közlekedés irányításának javítását is, amivel üzemanyag takarítható meg és csökkenthető a kibocsátások mértéke. Ennek gyakorlati alkalmazásával a repülőterek zsúfoltsága esetén csökken a felszállás előtti várakozási idő és a leszállás előtt a levegőben töltött idő. Az EP-képviselők sürgetik a kerozinra, a belföldi és az unión belüli járatokra kivetett adó bevezetését annak érdekében, hogy az egyéb közlekedési módok méltányos versenyhelyzetbe kerüljenek a repüléssel szemben. Mivel a repülőgépek kibocsátása nem tartozik sem a kiotói egyezmény, sem bármilyen egyéb nemzetközi éghajlatváltozási szabályozás hatálya alá, a parlament által támogatott kezdeményezés hatása jelentős lesz, még akkor is, ha a szabályok csak az unióra vonatkoznak, hiszen az EU felelős a nemzetközi légi közlekedés által világszerte kibocsátott szén-dioxid mintegy feléért. Bár a jelentés jogilag nem kötelező érvényű, a bizottságnak figyelembe kell vennie a jogszabályjavaslat előkészítése során, mivel azt a parlamentnek és a huszonöt EU-tagállamnak is jóvá kell hagynia. (Európai Parlament)
EP: Csökkenteni kell a CO2-kibocsátást
A nyári utazási csúcsidő közeledtével az Európai Parlament képviselői a múlt héten megvizsgálták a légi közlekedés környezeti hatásait: a képviselők által elfogadott intézkedések csökkentenék az üvegházhatású gázok légköri kibocsátását és a légi járatok áraira is hatással lesznek.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.