Belső vállalati problémák és a nehéz iparági környezet egyaránt hozzájárultak a kialakult pénzügyi helyzethez, tudtuk meg a GD Consulting legfrissebb cikkéből.
Mint írják, a frissen közzétett jelentés szerint a bevételek 1 százalékos növekedése és az utasforgalom 6 százalékos emelkedése ellenére a vállalat elmaradt a várakozásoktól.
A légitársaság “gyenge első félévről” beszél annak ellenére, hogy a hosszú távú flottájának megújítása elindult és az új bostoni úti cél sikeresen bevezetésre került.
"Az AUA vezérigazgatója, Annette Mann szerint az év eleji intenzív tarifakonfliktus, valamint a folyamatosan nehezedő körülmények egyaránt megterhelték a vállalatot."
- magyarázza Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő, majd hozzáteszi, hogy a kezdetben eredménytelen bértárgyalások miatti konfliktusok okozta sztrájkok, hosszabb kényszerleállások mellett az AUA vezetése további problémákat is említett a 2024-es első félévvel kapcsolatban: például a politikai helyzet a Közel-Keleten, az időjárási viszonyok Európában, a helyszíni költségek aránytalan növekedése és a stagnáló jegyárak.
A Lufthansa-csoporthoz tartozó társaság azonban a jelenlegi nehézségek ellenére is optimista, és többek között célul tűzte ki, hogy “a második félévben mindent megtesz” a jó operatív eredmények elérése érdekében.
"Annette Mann vezérigazgató hangsúlyozta, hogy szükséges fellépni a magas helyszíni reptéri költségek ellen és elvárja a mindenkori szövetségi kormánytól azokat az intézkedéseket, amelyek erősítik a tevékenységük versenyképességét." - teszi hozzá a szakértő.