A szöuli gépek kedden, pénteken és vasárnap 11.25-kor indulnak és reggel 6.05-kor érkeznek az Incheon repülőtérre, visszafelé másnap 7.35-kor szállnak fel és 12.20-kor landolnak Budapesten. A menetidő így kevesebb, mint 12 óra a LOT Boeing 787 Dreamlinerének fedélzetén.
Jövő március 30-tól pedig a LOT Budapestről Szófiába, Prágába, Belgrádba, Stuttgartba, Bukarestbe és Brüsszelbe is repül, így összesen 12 közvetlen útvonalat kínál a Liszt Ferenc Repülőtérről.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója Budapest és Szöul között évente mintegy 100 ezer utassal számol, így ez az összeköttetés a legnagyobb forgalmú, közvetlen járattal eddig ki nem szolgált várospárnak minősül a Távol-Keleten.. A járat mind a szabadidős, mind az üzleti turisták számára kiváló lehetőségeket nyújt, hiszen a két ország között mind a turisztikai, mind a gazdasági kapcsolatok jelentősek. A további új járatoknak köszönhetően pedig az átszállási lehetőségek is bővülnek a repülőtéren, amely ideális helyszíne lehet a LOT további hálózatfejlesztésének.
Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója szerint minden nagy út egy lépéssel kezdődik, ez esetükben a New York-i és chicagói közvetlen járat indítása volt, amelyet azóta Krakkó és London City követett, miközben Varsóba sűrítették a járatokat. És bár a szöuli járat indulásáig már igen szűkös a határidő, de a szükséges engedélyek beszerzése a vártnál hosszabb időt vett igénybe.
A bővítés következtében a LOT jövő nyáron már négy rövidtávú gépet és egy Boeing Dreamlinert állomásoztat Budapesten, és magyarországi üzemelését 60 pilóta, valamint 150 fős kabinszemélyzet látja el.
Rafal Milczarski szerint az amerikai járatokra kimondottan szezonális igény mutatkozik, ezért módosítják téli menetrendjüket, az új járatoktól pedig ráhordó szerepet is várnak, hiszen ezek új piacokat vonhatnak be a budapesti hosszútávú járatok töltésébe. A légitársaság illetékesei nem zárják ki további útvonalak nyitását, hiszen a vezérigazgató is immár LOT Hungarian Airlines-ként utal cégére.
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára szerint mind üzleti, mind turisztikai szempontból komoly mérföldkő a szöuli közvetlen járat, hiszen ma már 50 dél-koreai cég működik Magyarországon, és csak idén 350 milliárd forintnyi befektetés érkezett az országból. A dél-koreai turisták száma pedig 2015 és 2018 között több mint 60 százalékkal bővült, és tavaly már 176 ezren összesen 253 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon.
Változások a menetrendben
A téli menetrendben azonban Chicagóba nem közlekednek a járatok, és New York-ba is a heti négy helyett három közvetlen összeköttetés érhető majd el, de a JFK-re viszont nyáron sűrítik majd a járatokat, várhatóan heti hétre. A korábban már bejelentett, eredetileg szeptemberben debütáló brüsszeli és bukaresti járatok indítását a Boeing 737 MX típusok földre kényszerülése miatt március végére kellett halasztani, ezen útvonalakon hetente 12-12 járat lesz elérhető.
A prágai és stuttgarti járatok hétköznaponként naponta kétszer, a szófiai és a belgrádi járat naponta közlekedik majd, és az új rövidtávú útvonalakat a Budapesten állomásozó három Embrear 195 típusú gép repüli.
A szöuli járatra a jegyek már elérhetőek a LOT rendszerében és az összes értékesítési csatornán, Belgrád, Stuttgart, Szófia és Prága augusztus 7-től kerülnek be.