Ahhoz, hogy egy légitársaság felkerüljön a listára, "hétcsillagos biztonsági minősítést" kell elérnie – írták a weboldal szerkesztői. A rangsorolásnál figyelembe vették a repülési élmény és az utasok kényelmének javulását is. A weboldalon keresztül beérkezett utasvélemények szintén szerepet játszottak abban, hogy melyik légitársaság került a legjobbak közé.
10. British Airways
A listát a British Airways nyitja, amely évtizedek óta a kategóriagyőztesek között van a termékek, a szolgáltatások és az innováció terén.
9. EVA Air
Az EVA Air a kilencedik helyet foglalja el. Az EVA Air vezető szerepet tölt be a tajvani légiközlekedésben, és mindig is élen járt az utastér-innovációban, mint például az 1992-ben bevezetett prémium turistaosztály.
8. United Airlines
A lista nyolcadik helyére ugrott fel a chicagói székhelyű United Airlines, amely megdöbbentette a repülés világát azzal, hogy óriási elkötelezettséget vállalt a szuperszonikus, szubszonikus és elektromos repülőgépek iránt, hogy megfiatalítsa flottáját, és a legjobb kényelmet és ökotechnológiát kínálja utasainak.
7. Virgin Atlantic
A hetedik helyen a Virgin Atlantic áll, amely mindig is élen járt az utastéri innovációban.
6. Cathay Pacific Airways
A Cathay Pacific Airways idén a hatodik helyet szerezte meg, de mindig a kategóriagyőztesek között van. Az AirlineRatings.com számos díját megnyerte a légitársaság, többek között 2013-ban és 2015-ben a legjobb business class, 2016-ban pedig a legjobb ázsiai-csendes-óceáni légitársaság címét.
5. Emirates
Az Emirates az ötödik helyre lépett előre, és nemrég vezette be prémium turistaosztályát, amelyet az iparág egyik legjobbjának tartanak.
4. Qantas
A Qantas a negyedik helyet szerezte meg a legjobb húsz között a kiemelkedő biztonsági teljesítményéért és a rendkívül nehéz Covid-járvány idején nyújtott pénzügyi teljesítményéért. A legjobb váróterem és a legjobb belföldi szolgáltatás díját is elnyerte.
3. Singapore Airlines
A dobogó legalsó fokán a Singapore Airlines áll, amely továbbra is kiemelkedik a technológiai innováció és a fedélzeti termékek terén. A légitársaság a „legjobb első osztály” díjat is megnyerte.
2. Air New Zealand
Az Air New Zealand, amely a második helyet szerezte meg a listán, állandó innovációs és iparági vezető szerepe miatt mindig az élen jár a légitársaságok díjazásában.
1. Qatar Airways
Az első helyen a Qatar Airways végzett az utastéri innováció, az utasok kiszolgálása, valamint a Covid-19 világjárvány idején való folyamatos működés iránti elkötelezettsége miatt. A légitársaság számos iparági elsőséget tudhat magáénak. Elsőként végezte el az IATA fontos IOSA biztonsági auditját, elsőként végezte el az AirlineRatings és a Skytrax követelményeinek is megfelelő COVID-auditot, és az elsők között próbálta ki az IATA COVID Safe Travel Pass-t.
A Qatar Airways az Airline Ratings-nél elnyerte az Év Légitársasága, a Legjobb Közel-Keleti Légitársaság, a Legjobb Fedélzeti Ellátás és a Legjobb Üzleti Osztály díjakat. Ez immár a harmadik egymást követő év, hogy a Qatar Airways elnyerte a legjobb üzleti osztály díjat, amely a légitársaság szabadalmaztatott Qsuite termékének szóló elismerés - tájékoztatta a légiszállító a turizmusonline-t.
Forrás: Portfolio