Ezért kell sajnálnunk a légitársaságokat

A világjárvány éveinek elmúltával és a határok megnyílásával, a gazdasági bizonytalanságok ellenére a légitársaságok jó úton vannak a nyereséges, biztonságos, hatékony és fenntartható jövő felé – közölte Willie Walsh, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szervezet Isztambulban megrendezett, 79. éves közgyűlésén, amelyről az AIRportal is írt.

A legfrissebb adatok szerint a globális utasforgalom az idei évben meghaladja a 2019-es szint 90 százalékát. A légiközlekedési ágazat teljes bevétele várhatóan 9,7 százalékkal 803 milliárd dollárra nő az előző évihez képest, a nettó nyereség pedig eléri a 9,8 milliárd dollárt. Utóbbi több mint duplája a 4,7 milliárd dolláros 2022. decemberi előrejelzésnek – ismertette Walsh az eseményen.

Ugyanakkor a légitársaságok átlagosan 2,25 dollárt keresnek utasonként, ebből értékből még egy metrójegyet sem lehet megvenni New Yorkban – tette hozzá. Ez az alacsony nyereségességi szint nem fenntartható, de még így is jelentős fellendülés a 2020-as egy utasra vetített 76 dolláros veszteség után.



A szektor előtt továbbra is számos kihívás áll, köztük a folytatódó inflációs és költségoldali nyomás, különösen a történelmi csúcsokat döntő üzemanyagárak és a szabályzói díjak terén, emellett egyes területeken még mindig kritikus munkaerőhiány tapasztalható. A repülőgépgyártók lassan kezelik az ellátási láncban tapasztalható fennakadásokat, amely a költségek növekedése mellett a gépek rendelkezésre állásának romlását is okozza. A vezető kitért arra is, hogy egyes repülőterek és léginavigációs szolgáltatók nem kellően hatékony működése is további terheket ró a légitársaságokra.

A várakozások szerint 2023-ban mintegy 4,35 milliárd utas lesz, ami megközelíti a 2019-ben mért 4,54 milliárdot – emelte ki. Az idei év prioritásai közé tartozik a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) termelését ösztönző rendszerek kialakítása, mert enélkül lehetetlen elérni az iparág kibocsátás-csökkentési célkitűzéseit. Bár a trend pozitív, a gyártási kapacitás még mindig messze alatta van az igényeknek – figyelmeztetett az IATA vezetője.

A vezető kitért arra is, hogy az iparág biztonsági adatai kiválóak, amelyhez hozzájárul az IATA immár 20 éve elindított működési biztonsági auditja (IOSA).

Forrás: Airportal.hu


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.