Ezt utáljuk legjobban a repülőgépek üléseiben

Nem véletlen, hogy manapság egyre kevesebben élvezik a repülést – ez főként azokra igaz, akik rendszeresen utaznak vagy interkontinentális járaton ülnek.

Az amerikai diszkont légitársaság, a Spirit Airlines – amelyre oly sokan panaszkodnak – elindított egy felmérést, melyben azt kérték az internetezőktől, hogy osszák meg, mi idegesíti őket a legjobban egy-egy repülés során, legyen szó a világ bármely légitársaságáról vagy repülőgéptípusáról.

A legtöbb negatív vélemény az ülésekkel kapcsolatban érkezett, melynek van is alapja: a több utas reményében manapság egyre több ülést préselnek be a gépekbe, így kisebb a hely és a kényelem is. Íme, a legrosszabb „üléstrendek”:

Vékonyodó ülés

Manapság egyre könnyebb, keskenyebb anyagokat használnak az ülés kereteként, de a bélés is egyre inkább elfogyóban van, így persze a komfort mértéke is csökken – ennek természetesen az az oka, hogy minél több ülés férjen be a gép belsejébe. Persze nem mindegyik alkalmatlan a hosszú ücsörgésre, de például a Southwest Airlines új, Evolve névre hallgató ülései már sok kritikát kaptak az utasoktól.

Kisebb hely az ülések között

A minél több ülőalkalmatosság azt is eredményezi, hogy egyre kevesebb az eltartás az ülések között – jóval kisebb helyet hagyva az ember lábának. Ez történt a United Airlines 737-800-as típusú gépével is: most 166 ülés van abban a repülőben, ami annak idején 152-re lett tervezve. Az új verzió 16 első osztályú és 150 turista osztályú ülést tartalmaz, melyből 54 tágasabb turista plusz osztályú hely, míg 96 a hagyományos ülés. Bár a légitársaságok azt mondják, hogy ez nem észrevehető az előző pontban említett vékonyodás, vagyis a kisebb anyaghasználat miatt.

Keskenyebb ülések

Több légi vállalat nem csupán kevesebb anyagot használ az üléshez, de a szélességéből is elvesznek, hogy minél több férjen el egy sorban. Az interkontinentális járatokra gyártott Boeing 777-esen például a korábbi 9 helyett már 10 ülés van egy sorban – ilyet használ például az American és az Air France is. Ezek alig több mint 43 centiméter szélesek, ellentétben a korábbi - és kényelmesebb - 47 centiméteressel.

Extra vészkijárat

Amikor a Boeing kijött az új, 737 Max 200-as típusú gépével, szokatlan felépítése sokakat meglepett: a repülőgépen ugyanis eggyel több vészkijárat volt az általánosnál. Ezzel a stratégiával a légitársaságok zöld utat kapnak ahhoz, hogy még több ülést bepréseljenek a gépeikbe, hiszen a biztonsági szabályozások meghatározzák, hogy bizonyos számú utasra minimum mennyi vészkijárattal kell rendelkeznie a gépnek. Így azok a repülők, amelyekbe eddig 180 utas ülhetett, most már 200 emberrel is megbirkóznak majd.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.