Ezt utáljuk legjobban a repülőgépek üléseiben

Nem véletlen, hogy manapság egyre kevesebben élvezik a repülést – ez főként azokra igaz, akik rendszeresen utaznak vagy interkontinentális járaton ülnek.

Az amerikai diszkont légitársaság, a Spirit Airlines – amelyre oly sokan panaszkodnak – elindított egy felmérést, melyben azt kérték az internetezőktől, hogy osszák meg, mi idegesíti őket a legjobban egy-egy repülés során, legyen szó a világ bármely légitársaságáról vagy repülőgéptípusáról.

A legtöbb negatív vélemény az ülésekkel kapcsolatban érkezett, melynek van is alapja: a több utas reményében manapság egyre több ülést préselnek be a gépekbe, így kisebb a hely és a kényelem is. Íme, a legrosszabb „üléstrendek”:

Vékonyodó ülés

Manapság egyre könnyebb, keskenyebb anyagokat használnak az ülés kereteként, de a bélés is egyre inkább elfogyóban van, így persze a komfort mértéke is csökken – ennek természetesen az az oka, hogy minél több ülés férjen be a gép belsejébe. Persze nem mindegyik alkalmatlan a hosszú ücsörgésre, de például a Southwest Airlines új, Evolve névre hallgató ülései már sok kritikát kaptak az utasoktól.

Kisebb hely az ülések között

A minél több ülőalkalmatosság azt is eredményezi, hogy egyre kevesebb az eltartás az ülések között – jóval kisebb helyet hagyva az ember lábának. Ez történt a United Airlines 737-800-as típusú gépével is: most 166 ülés van abban a repülőben, ami annak idején 152-re lett tervezve. Az új verzió 16 első osztályú és 150 turista osztályú ülést tartalmaz, melyből 54 tágasabb turista plusz osztályú hely, míg 96 a hagyományos ülés. Bár a légitársaságok azt mondják, hogy ez nem észrevehető az előző pontban említett vékonyodás, vagyis a kisebb anyaghasználat miatt.

Keskenyebb ülések

Több légi vállalat nem csupán kevesebb anyagot használ az üléshez, de a szélességéből is elvesznek, hogy minél több férjen el egy sorban. Az interkontinentális járatokra gyártott Boeing 777-esen például a korábbi 9 helyett már 10 ülés van egy sorban – ilyet használ például az American és az Air France is. Ezek alig több mint 43 centiméter szélesek, ellentétben a korábbi - és kényelmesebb - 47 centiméteressel.

Extra vészkijárat

Amikor a Boeing kijött az új, 737 Max 200-as típusú gépével, szokatlan felépítése sokakat meglepett: a repülőgépen ugyanis eggyel több vészkijárat volt az általánosnál. Ezzel a stratégiával a légitársaságok zöld utat kapnak ahhoz, hogy még több ülést bepréseljenek a gépeikbe, hiszen a biztonsági szabályozások meghatározzák, hogy bizonyos számú utasra minimum mennyi vészkijárattal kell rendelkeznie a gépnek. Így azok a repülők, amelyekbe eddig 180 utas ülhetett, most már 200 emberrel is megbirkóznak majd.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.