Ezt utáljuk legjobban a repülőgépek üléseiben

Nem véletlen, hogy manapság egyre kevesebben élvezik a repülést – ez főként azokra igaz, akik rendszeresen utaznak vagy interkontinentális járaton ülnek.

Az amerikai diszkont légitársaság, a Spirit Airlines – amelyre oly sokan panaszkodnak – elindított egy felmérést, melyben azt kérték az internetezőktől, hogy osszák meg, mi idegesíti őket a legjobban egy-egy repülés során, legyen szó a világ bármely légitársaságáról vagy repülőgéptípusáról.

A legtöbb negatív vélemény az ülésekkel kapcsolatban érkezett, melynek van is alapja: a több utas reményében manapság egyre több ülést préselnek be a gépekbe, így kisebb a hely és a kényelem is. Íme, a legrosszabb „üléstrendek”:

Vékonyodó ülés

Manapság egyre könnyebb, keskenyebb anyagokat használnak az ülés kereteként, de a bélés is egyre inkább elfogyóban van, így persze a komfort mértéke is csökken – ennek természetesen az az oka, hogy minél több ülés férjen be a gép belsejébe. Persze nem mindegyik alkalmatlan a hosszú ücsörgésre, de például a Southwest Airlines új, Evolve névre hallgató ülései már sok kritikát kaptak az utasoktól.

Kisebb hely az ülések között

A minél több ülőalkalmatosság azt is eredményezi, hogy egyre kevesebb az eltartás az ülések között – jóval kisebb helyet hagyva az ember lábának. Ez történt a United Airlines 737-800-as típusú gépével is: most 166 ülés van abban a repülőben, ami annak idején 152-re lett tervezve. Az új verzió 16 első osztályú és 150 turista osztályú ülést tartalmaz, melyből 54 tágasabb turista plusz osztályú hely, míg 96 a hagyományos ülés. Bár a légitársaságok azt mondják, hogy ez nem észrevehető az előző pontban említett vékonyodás, vagyis a kisebb anyaghasználat miatt.

Keskenyebb ülések

Több légi vállalat nem csupán kevesebb anyagot használ az üléshez, de a szélességéből is elvesznek, hogy minél több férjen el egy sorban. Az interkontinentális járatokra gyártott Boeing 777-esen például a korábbi 9 helyett már 10 ülés van egy sorban – ilyet használ például az American és az Air France is. Ezek alig több mint 43 centiméter szélesek, ellentétben a korábbi - és kényelmesebb - 47 centiméteressel.

Extra vészkijárat

Amikor a Boeing kijött az új, 737 Max 200-as típusú gépével, szokatlan felépítése sokakat meglepett: a repülőgépen ugyanis eggyel több vészkijárat volt az általánosnál. Ezzel a stratégiával a légitársaságok zöld utat kapnak ahhoz, hogy még több ülést bepréseljenek a gépeikbe, hiszen a biztonsági szabályozások meghatározzák, hogy bizonyos számú utasra minimum mennyi vészkijárattal kell rendelkeznie a gépnek. Így azok a repülők, amelyekbe eddig 180 utas ülhetett, most már 200 emberrel is megbirkóznak majd.


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.