Kifejtette: a Bombardier globális piaci jelenlétére jellemző - és Magyarországon is ezt képviseli -, hogy partneri viszonyt alakít ki a helyiekkel, és ennek egyik megjelenése a termelés és a szolgáltatás odatelepítése.
Újságírói kérdésre válaszolva Chris Antonopoulos elmondta: számításuk szerint Magyarország esetében 1,5 milliárd euró európai uniós fejlesztési forrás áll még rendelkezésre a városi és elővárosi közlekedés fejlesztésére, amit 2015-ig fel kell használni.
Chris Antonopoulos szólt arról, hogy Mátranovákon 600 főt alkalmaznak és sikertörténetet tud felmutatni a 2005-ben megvásárolt vasúti alkatrészgyártó üzem, amelynek termelése döntő részben exportra megy.
Az 570 főt alkalmazó Dunakeszin lévő járműjavítóban 65 százalékos tulajdoni részesedéssel rendelkező Bombardier a magyar piac mellett osztrák, norvég, svájci, belga vasutak megrendeléseit is teljesíti, és magyar megrendelés esetén számítanak ennek az üzemnek a termelésére is - hangsúlyozta a Bombardier-csoport alelnöke.
Kérdésre válaszolva Chris Antonopoulos közölte: budapesti tartózkodásuk során tárgyaltak a BKV, a MÁV és a BKK képviselőivel, elsősorban a gördülőállomány fejlesztéséről.
A MÁV és a Bombardier cég között a 10 darab Talent motorvonatról szóló vitával kapcsolatban az alelnöke elmondta: megegyezésre törekednek, és ennek érdekében ajánlatot tettek a vasúttársaságnak.
Magyarországon lévő részlegeiket nem érinti a Bombardier cégnél bejelentett létszámleépítés - közölte Chris Antonopoulos.
A világ 23 országában 59 gyártó- és fejlesztőüzemmel, valamint az ügyfelek telephelyén több mint 40 szervizközponttal rendelkező Bombardier Transportation a vasútipar globális piacvezetője. Világszerte több mint 100 ezer vasúti kocsijuk és mozdonyuk üzemel.
Magyarországon a Bombardier Transportation két üzemet működtet: az egyik a cég többségi tulajdonában lévő dunakeszi gyártóüzem, a másik pedig a kizárólagos tulajdonában levő mátranováki forgóvázkeret-gyártó üzem.
A forgóvázkeret mátranováki gyártásán kívül a Bombardier további jelentősebb magyarországi projektje a 25 TRAXX mozdony szállítása a MÁV-Trakció Zrt.-nek, intercity-kocsik és egyéb vasúti járművek felújítása, a MÁV Talent motorvonatainak karbantartása.