A magyar piac különlegessége, hogy míg a legtöbb hagyományos légitársaság még nem érte el a 2019-es utasszámot és kapacitást, addig a low-cost társaságok sok esetben felül is múlták azt: például a Wizz Air 2019-ben világszerte 40 millió utast szállított, míg 2023-ban ez a szám már elérte náluk a 60 milliót.
A tavalyi 20-25%-os áremelkedés után sokan izgatottan várják, hogy mi várható a következő időszakban. A magyar infláció valamelyest stabilizálódik, és bár nem valószínű egy újabb 25%-os ugrás, az árak emelkedése továbbra is folytatódni fog. Körülbelül 10%-os növekedést prognosztizálnak a szakértők, ami bár nem kismértékű, de a korábbi évekhez képest mérsékeltebb emelkedés.
„A recessziót magunk mögött hagyva a 2024-es évre óvatos optimizmussal tekintünk”
– mondta Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója a vg.hu „Óperencia Podcast” című gazdasági podcastjében.
A beszélgetés során több téma is szóba került, mint a magyarok utazási szokásai és kedvelt desztinációi, a repjegy árak változásai valamint a piac jelenlegi és jövőbeli helyzete a pandémiát követően. Az Weco Blog bejegyzésében olvashatók a beszélgetés legfontosabb részletei.