Fékeződhet a repülőjegyek drágulása?

A légiközlekedési piac hatalmas növekedésben van, a nemzetközi szakértők 2024-re teszik a globális utazás visszaállásának időpontját arra a szintre, amit utoljára 2019-ben ért el az ágazat. Ez továbbra is azt jelenti, hogy még mindig időre van szükség ahhoz, hogy az utazási szokások és a repülőjegy-árak visszatérjenek a pandémia előtti szintre.

A magyar piac különlegessége, hogy míg a legtöbb hagyományos légitársaság még nem érte el a 2019-es utasszámot és kapacitást, addig a low-cost társaságok sok esetben felül is  múlták azt: például a Wizz Air 2019-ben világszerte 40 millió utast szállított, míg 2023-ban ez a szám már elérte náluk a 60 milliót.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

A tavalyi 20-25%-os áremelkedés után sokan izgatottan várják, hogy mi várható a következő időszakban. A magyar infláció valamelyest stabilizálódik, és bár nem valószínű egy újabb 25%-os ugrás, az árak emelkedése továbbra is folytatódni fog. Körülbelül 10%-os növekedést prognosztizálnak a szakértők, ami bár nem kismértékű, de a korábbi évekhez képest mérsékeltebb emelkedés.

 „A recessziót magunk mögött hagyva a 2024-es évre óvatos optimizmussal tekintünk” 

– mondta Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója a vg.hu „Óperencia Podcast” című gazdasági podcastjében.

A beszélgetés során több téma is szóba került, mint a magyarok utazási szokásai és kedvelt desztinációi, a repjegy árak változásai valamint a piac jelenlegi és jövőbeli helyzete a pandémiát követően. Az Weco Blog bejegyzésében olvashatók a beszélgetés legfontosabb részletei.


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.