Felgyorsítja környezetvédelemi projektjeit az Air France-KLM

Vállalásait a Párizs Klímaegyezményben foglalt 1,5 Celsius-fokos felmelegedés eléréshez szükséges lépésekhez igazítja - tájékoztatta lapunkat a légitársaság.

Az Air France, a KLM és a Transavia, mint a csoport légitársaságai folytatják környezetvédelemmel kapcsolatos terveik megvalósítását, hogy átlátható és felelős módon tegyenek a klímaváltozás ellen.

A taglégitársaságok emellett vállalták azt is, hogy az ENSZ tudományos alapú célokat támogató nemzetközi együttműködési kezdeményezésének (SBTi) keretein belül bíráltatják el a szén-dioxid-csökkentési terveiket, és eredményeiket. Erre azért van szükség, hogy a csoport meggyőződjön arról, vállalásaik a Párizsi Klímaegyezményben foglalt 1,5 Celsius-fokos felmelegedés eléréshez szükséges megfelelő lépéseket tartalmazzák.

A szándéknyilatkozat aláírásával Európában az Air France-KLM Csoport egyike azon első légitársaságoknak, amelyek az ENSZ együttműködő szervezetével hagyatják jóvá klímavédelmi intézkedéseiket.



Emellett a csoport továbbra is vállalja, hogy 2050-re nettó karbonsemlegességet ér el. Az Air France-KLM eddig az alábbi intézkedéseket hozta:

- 2019 és 2021 között 2,5 milliárd euró értékben vásárolt új generációs repülőgépeket, amelyek 20-25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők. A program a következő években is folytatódik.

- Dolgozik azon, hogy javuljon a fenntartható forrásból származó kerozin elérhetősége, többet és olcsóbban gyártsanak belőle, a kapacitás kiépítésében az Air France és a KLM is részt vesz. A cégcsoport a jövőben is használni fogja ezt az alternatív, ipari, vagy háztartási hulladékokból, az élelmiszerellátási lánc veszélyeztetése nélkül készült tüzelőanyagot, amely teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást a hagyományos, kitermelést és finomítást igénylő kerozinnal szemben.

- Folyamatosan kutatja az üzemelés hatékonyabbá tételének módjait, amelyek hatékonyabb üzemanyag-felhasználást jelentenek. Ezek közé tartozik a

kabinberendezés könnyebbre cserélése, az egyhajtóműves gurulás a futópálya és a terminál között, valamint a landolás előtti egyenletes süllyedési eljárás bevezetése is. Az Air France és a KLM azt vállalta, hogy a földi műveleteket 2030-ra teljesen karbonsemlegessé teszi.

Mindezek mellett a légitársasági csoport arra ösztönzi a teljes légiközlekedési szektort, hogy a repülőgépek, hajtóművek tervezésére, karbantartására, szintetikus üzemanyagok gyártására a mainál hatékonyabb, környezetkímélőbb megoldásokat tervezzenek. Ezek a lépések ugyanis segítenek abban, hogy a légiközlekedés teljesen karbonsemlegessé váljon.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.