Fogyasztóvédelmi kampány a légi utasok jogairól

Tavaly októberben elindult az EU fogyasztóvédelmi kampánya - „Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!” szlogennel -, amelynek célja a magyar állampolgárok tájékoztatása az őket itthon és más uniós tagállamokban megillető fogyasztói jogokról.

A kampány nyolcadik kiemelt témája a légi utasok jogaira vonatkozik. Egy 2007 decemberében készített Gallup felmérés szerint a 25-45 éves magyarok fele nem ismeri a repülőjegy-foglalás során őket megillető jogokat. A megkérdezetteknek csupán 27 százaléka állította, hogy tisztában van ezekkel, amikor repülőjegyet foglal, 65 százalékuk pedig szeretne többet megtudni a járat foglalásával és törlésével kapcsolatos fogyasztói jogokról. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez számos panasz érkezik a légiutazással kapcsolatban.
Amennyiben az utasok járatát törlik, vagy beszállásunkat visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról. Kártalanításkor a repülőút távolságától függően 250-től 600 euróig terjedő kártérítést kaphatunk. Járattörlés esetén azonban nem jár kártalanítás, ha tájékoztattak bennünket a törlésről legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges.

Késésnek számít:
• 2 óra 1500 km-es vagy annál rövidebb útnál;
• 3 óra az összes Közösségen belüli, 1500 km-nél hosszabb út és az összes egyéb, 1500 és 3500 km közötti út esetén ;
• 4 óra a fentieken túl;
• 5 órás késés esetén a jegy vételi árának 7 napon belüli visszatérítésére vagyunk jogosultak.

A fogyasztók további információért és tanácsért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak (www.ofe.hu).


Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.