Fogyasztóvédelmi kampány a légi utasok jogairól

Tavaly októberben elindult az EU fogyasztóvédelmi kampánya - „Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!” szlogennel -, amelynek célja a magyar állampolgárok tájékoztatása az őket itthon és más uniós tagállamokban megillető fogyasztói jogokról.

A kampány nyolcadik kiemelt témája a légi utasok jogaira vonatkozik. Egy 2007 decemberében készített Gallup felmérés szerint a 25-45 éves magyarok fele nem ismeri a repülőjegy-foglalás során őket megillető jogokat. A megkérdezetteknek csupán 27 százaléka állította, hogy tisztában van ezekkel, amikor repülőjegyet foglal, 65 százalékuk pedig szeretne többet megtudni a járat foglalásával és törlésével kapcsolatos fogyasztói jogokról. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez számos panasz érkezik a légiutazással kapcsolatban.
Amennyiben az utasok járatát törlik, vagy beszállásunkat visszautasítják (például túlfoglalásra hivatkozva), kártalanításra és a jegy árának visszatérítésére, vagy más járatra való átfoglalásra van jogunk, emellett a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásunkról. Kártalanításkor a repülőút távolságától függően 250-től 600 euróig terjedő kártérítést kaphatunk. Járattörlés esetén azonban nem jár kártalanítás, ha tájékoztattak bennünket a törlésről legalább 14 nappal a menetrend szerinti indulási időpontot megelőzően, vagy az eredeti menetrendhez közeli időben átfoglalást ajánlanak fel, illetve ha a járat törlését rendkívüli körülmények okozzák. Amennyiben a légifuvarozó arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog, a várakozási idővel ésszerű arányban frissítőket, díjmentes telefonálási lehetőséget kell felajánlania, emellett szállást is biztosítania kell, ha egy vagy több éjszakai ott tartózkodás szükséges.

Késésnek számít:
• 2 óra 1500 km-es vagy annál rövidebb útnál;
• 3 óra az összes Közösségen belüli, 1500 km-nél hosszabb út és az összes egyéb, 1500 és 3500 km közötti út esetén ;
• 4 óra a fentieken túl;
• 5 órás késés esetén a jegy vételi árának 7 napon belüli visszatérítésére vagyunk jogosultak.

A fogyasztók további információért és tanácsért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE-hoz) fordulhatnak (www.ofe.hu).


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.