Az Ukraine Cargo Airways és a Volare azért került le a listáról, mert üzemben tartási engedélyüket visszavonták, a Motor Sichről pedig az ukrán hatóságok közöltek kedvező információkat. Az Ukrainian Mediterranean Airlines számára engedélyezték, hogy egy repülőgéppel újra megkezdje működését. Dzsibuti, a Kongói Köztársaság, valamint Sao Tomé és Príncipe esetében azonban olyan biztonsági hiányosságokat azonosítottak, amelyek valamennyi fuvarozójuk működési tilalom alá helyezéséhez vezettek.
Nem került fel a listára a jemeni Yemenia cég, amelynek egy gépe júniusban az Indiai-óceánba zuhant, és katasztrófája 152 ember halálával járt. "A légi közlekedés biztonsága területén semmilyen kompromisszumot nem engedhetünk meg magunknak" – hangoztatta Antonio Tajani, a brüsszeli bizottság alelnöke, de hozzátette: "készek vagyunk segítséget nyújtani az érintett országoknak ahhoz, hogy műszaki, illetve adminisztratív kapacitásuk kiépítése révén biztosítani tudják a polgári légi közlekedés biztonságát".
A listán szerepel 5 olyan egyéni fuvarozó, amelynek Európai Unióban folytatott működése vonatkozásában teljes tilalom van érvényben. Ezek az Air Koryo (Koreai Népi Demokratikus Köztársaság), az Air West (Szudán), az Ariana Afghan Airlines (Afganisztán), a Siem Reap Airways International (Kambodzsa), és a Silverback Cargo Freighters (Ruanda).
Továbbá 12 ország valamennyi fuvarozójának működésére teljes tilalom vonatkozik: ezek Benin, a Kongói Demokratikus Köztársaság, Dzsibuti, Egyenlítői Guinea, Indonézia, a Kirgiz Köztársaság, Libéria, a Kongói Köztársaság, Sierra Leone, Sao Tomé és Príncipe, Szváziföld és Zambia.
Nyolc légi fuvarozó működése csak korlátozásokkal és meghatározott feltételek betartása mellett engedélyezett: a TAAG Angola Airlines, az Air Astana (Kazahsztán), a Gabon Airlines, az Afrijet és az SN2AG (Gabon), az Air Bangladesh, az Air Service Comores (Comore-szigetek) és a már említett Ukrainian Mediterranean Airlines (Ukrajna). (MTI)