A görög biztosjelölt szerint konkrét átalakító intézkedésekre van szükség, amelyek a jövőbeli tiszta ipari megállapodásra épülnek. Úgy vélte, az autóipari ágazatra vonatkozó uniós ipari cselekvési terv kidolgozásakor a teljes értéklánc igényeit figyelembe kell venni a kritikus ellátási láncok biztosításától a megfizethetőségig, a tankolási és feltöltési infrastruktúrától az automatizálásig és az adatok teljes körű kiaknázásáig, adta hírül az MTI.
A biztosjelölt megválasztása esetén fel kívánja gyorsítani a vállalati járműflották kibocsátáscsökkentését, segítve a városokat a légszennyezés elleni küzdelemben, egyúttal megteremtve a használt autók piacát is a fogyasztók számára, és megfizethetőbbé téve a nulla kibocsátású autókat.
Dzidzikósztasz kiállt amellett az uniós terv mellett, miszerint 2035-ig fokozatosan be kell szüntetni a környezetszennyező autók értékesítését.
Rámutatott, hogy a nulla kibocsátás elérése a légi és a tengeri közlekedés esetében nehezebb lesz, ezért támogatni kell fenntartható üzemanyagok használatát.
Hozzátette, hogy az ágazat szén-dioxid-mentesítésének támogatása érdekében 2025-ben fenntartható közlekedési beruházási tervvel fog előállni.
Azt is elmondta, hogy a mandátuma során a transzeurópai közlekedési hálózat, a TEN-T befejezésére fog összpontosítani. A vasút a TEN-T központi eleme, az egyik legzöldebb közlekedési mód, vasúthálózat befejezése és a városok nagysebességű vasúttal való összekötése elsődleges prioritás – húzta alá.
Az idegenforgalommal kapcsolatban Dzidzikósztasz felhívta a figyelmet, hogy Európa az első számú turisztikai célpont, ezért az ágazatnak a jövőben is virágoznia kell, ám hatékony módszereket kell bevezetni a „kiegyensúlyozatlan turistaáramlások” kezelése érdekében. „Az összes érdekelt féllel folytatott konzultációt követően bemutatom a fenntartható turizmusra vonatkozó stratégiát, amely támogatja az ágazatot, miközben megőrzi a környezetet és a helyi közösségek jólétét” – jelentette ki.