Nem véletlen a helyszínválasztás; a Buddha-Bar tavaly szálloda kategóriában nyerte el a legjobbnak járó elismerést a beutaztatók szövetségétől, mely aktuális díjátadóját az előző évi szállodai nyertesnél tartja. Bár a — csak decemberben 79%-os — foglaltsági rátájára a szálloda nem panaszkodhat, a minőségi munkaerő hiánya annál inkább borsot tör az orruk alá — tudtuk meg Fazekas Tamás igazgatótól. Elárulta: a Baalbek étterem idei megnyitása után jövőre nem terveznek fejlesztést, tartják a jól megszokott színvonalat.
„A szép és jó számok ellenére van még adósságunk, a szintugrás még nem következett be” — ismerte be Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes, vélhetően a minőségi turizmus felé tett lépések eredményeit hiányolva. Meglátása szerint a kormányzat turizmus ágazattal kapcsolatos szemléletváltása a gyakorlatban is előzmény nélküli. Az ún. szintugráshoz további állami szerepvállalás szükséges, melyhez a források is rendelkezésre állnak — tette hozzá. A főpolgármester-helyettes tördelte a kezét az infrastrukturális fejlesztések okozta kényelmetlenségek miatt is. Kérte a beutaztatókat, hogy használják ki a jövő évi vizes VB-ben illetve a pályázás alatt lévő 2024-es olimpiában rejlő, a nemzetközi megjelenést segítő kommunikációs lehetőségeket.
„A jövőben is szeretnénk megtartani a szövetséget” — jelentette ki Kálmán István a MABEUSZ jövőjét firtató kérdésünkre. „Folyamatosan együttműködünk a többi szakmai szervezettel (MUISZ, MSZÉSZ, MaReSZ — V.A.). Az elmúlt évek munkája alapján világossá vált, hogy azon szervezetek közé tartozunk, melyeket komolyan vesz a döntéshozás” — tette hozzá. A szövetség gyorstüzelő képességét az elnök szerint az anomáliákat azonnal jelző szakértő tagság adja. A 2017-es terveket illetően elmondta: dolgoznak azon, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetésével a mostaninál kissé pezsgőbb kapcsolatot alakítsanak ki. Szeretnék elérni, hogy az államapparátus megfelelő és döntésképes illetékeseivel egyeztethessenek egyebek mellett olyan ügyekről, mint a Liget-projekt miatt a Hősök terén, benne a rendezvényhelyszínként frekventált Szépművészeti Múzeumnál megváltozó parkolási rend illetve a ligetbe történő behajtás.
A díjra a szövetségi tagok terjesztik fel az egyes szolgáltatókat, akiket szavazás útján választanak ki. Négy kategóriában ítélték oda a 2017-es díjakat. A legjobb szállodának járó pálmát idén a Star Inn Hotel Budapest Centrum vitte el. A díjat Juhász Helga igazgató vette át. A szövetség méltatta a ház kedvező ár-érték arányát, valamint a rugalmas és stabil csapatot, mely Juhász Helga elmondása szerint 7 éve szinte állandó. „A vidéki szolgáltatókat háttérbe szorítja az erős Budapest-márka; öröm, hogy idén sem budapesti vendéglátó nyerte el a kategória díját” — hangsúlyozta ki a vidék fontosságát Kálmán István. „Vidéken is vannak szállodák, egyéni és csoportos vendégek számára egyaránt szervezhetők tematikus utak” — hívta fel a figyelmet Zeller Tibor, az idén legjobb vendéglátó elismerését elnyerő Reneszánsz és Sirály éttermek, valamint a Hotel Visegrád tulajdonosa. „Három éve azt mondták: ennek nincs jövője” — emlékezett vissza az innovatív és megbízható termék kategóriában nyertes, egyéni, exkluzív hajós szolgáltatást nyújtó Dunarama tulajdonosa, Eőry Botond. A cég 7 éve, immár 3 hajón télen-nyáron fuvarozza a különleges dunai élményre vágyókat. „Egybehangzó közfelkiáltással” vált Mártonné Máthé Kinga, az MTÜ igazgatója a legjobb MABEUSZ-partner díj birtokosává. A mindenkori turizmusmarketing szervezet a szövetség régóta megbízható partnere — mondta Kálmán István. Máthé Kinga úgy véli, az elismerés legalább annyira jár az egész termékfejlesztési csapatnak, mint neki.
Volti idő, amikor a MABEUSZ nem minden alap nélkül citromdíjakat is megítélt. Kérdésünkre, hogy ez tavaly és idén miért marad el, Kálmán István elnök azt felelte: „Túl sok díjat kellene átadnunk.”