Hány bőr nyúzható le a légi utasról?

Elég sok, nem kevés pénzért, különösen a fapadosok esetében - derül ki a német autóklub, az ADAC felmérésből.

Az ADAC 13 európai légitársaság - hagyományos és fapados - járulékos költségeit vetette egybe egy tetszőleges Európán belüli rövid távú útvonalon. A paletta igen széles; 15 eurótól egészen 270 euróig lejmolhatnak le a légi fuvarozók járulékos költség - csomagfeladás, ülőhely biztosítása, túlsúly, kezelési költségek, bizonyos hitelkártyákkal történő fizetés költsége - címen. Ez még nem tartalmazza a viteldíjat és repülőtéri illetéket! Legpocsékabbul a magát hihetetlenül olcsóként beállító Ryanair teljesített a teszten, míg a "mintagyerek" a Turkish Airlines lett.

24

Első esetben az ADAC megvizsgálta egy 24 kilogrammos kofferrel, helybiztosítást, online check-int igénylő utas költségeit, aki a poggyász díját illetve az esetleges túlsúlyt a repülőtéri pultnál fizeti. Rettenetes, 270 eurós költség jött ki a Ryanair esetében az oda-vissza útra. O'Leary légi fuvarozási cégét meglepő módon az Air France követi 200, majd az easyjet 151 euróval. A sort a Turkish Airlines zárja (15 euró), őket megelőzi a Lufthansa fapadosa, a Germanwings (88 euró) illetve a Swiss 90 euróval. A középmezőnyön a következő légitársaságok osztoznak: Air Berlin, Condor, TUIfly, SunExpress, Lufthansa, British Airways, Austrian Airlines. A középmezőny járulékos költségei nagyjából azonosak: 90 és 115 euró között mozognak.

15

A másik esetben képzeletbeli utasunk 15 kilogrammos csomaggal érkezik, ülőhely biztosítása nélkül, repülőtéri check-in mellett és a csomag díját a repülőtéren egyenlíti ki. Itt már kicsit barátibb összegeket látunk: még mindig vezet a Ryanair 80 euróval, ellenben a többi vizsgált légitársaság közül senki sem haladta meg a 15 eurót. A hagyományosok a túlsúlyt szankcionálják magasabb összegekkel. Leginkább az Air France, mely a 23 kilós szabad súlykeret fölötti, a tesztbeli csomag plusz 1 kilójáért 200 eurót számolt fel jövet-menet. Ugyanakkor, ha a túlsúlyt az utas egy másik feladott böröndbe tömi, az már csak 110 euró. de segíthet az ilyen költségek elkerülésén az Air France 12 kilós kézipoggyász súlyhatára is. A Ryanair attól függően, hogy az online foglaláshoz vesszük, vagy a reptéren jelentjük poggyászunkta számol fel 30 és 90 euró közötti díjat, az easyJet ugyanezért 22 illetve 44 euróval könnyíti meg a bukszánkat.

Karácsonyfát ingyen!

Tehát a túlsúly, vagy fapadosok esetében egyáltalán akár a megengedett súlykereten belül lévő, feladandó csomag díja jelenti a legnagyobb tételt a felszámolt járulékos költségek esetében. Az Air Berlin, Austrian, British, Condor, Germanwings, Lufthansa, SunExpress, Swiss, TUIfly 64-80 eurót kér túlsúly esetében, 160 eurót a Ryanair, 96-ot az easyJet. Sovány vigasz, de a Condor járatain ingyenesen szállíthatunk egyszer egy méteres karácsonyfát. A kutyafáját!

Az Air Berlin, Condor, easyJet. Germanwings, Lufthansa, Ryanair, SunExpress és TUIfly 5-10,75 euró közötti költséget számít fel hitelkártyás fizetés esetén. A 10,75 eurót a Ryanair kéri a markába.

Elgondolkodtató, hogy a Rynair-nél például külön díjat számolnak fel az online check-inért, ez kevésbé tűnik logikusnak, hiszen ez esetben annyival kevesebb munkája akad a repülőtéri dolgozónak. A többi vizsgált légitársaság estestében utóbbi szolgáltatásért nem számolnak fel díjat.

Így is lehet

A teszt győzetese a Turkish Airlines lett. A dinamikusan növekvő török légitársaság 30 kilós szabad súlykeretet ad turista osztályú utasainak. Így esetükben ezen a teszten a súly nem számított, és az egyéb, fentebb említett költségek is mindössze 15 eurót tettek ki a két, vizsgált esetben.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.