Hány bőr nyúzható le a légi utasról?

Elég sok, nem kevés pénzért, különösen a fapadosok esetében - derül ki a német autóklub, az ADAC felmérésből.

Az ADAC 13 európai légitársaság - hagyományos és fapados - járulékos költségeit vetette egybe egy tetszőleges Európán belüli rövid távú útvonalon. A paletta igen széles; 15 eurótól egészen 270 euróig lejmolhatnak le a légi fuvarozók járulékos költség - csomagfeladás, ülőhely biztosítása, túlsúly, kezelési költségek, bizonyos hitelkártyákkal történő fizetés költsége - címen. Ez még nem tartalmazza a viteldíjat és repülőtéri illetéket! Legpocsékabbul a magát hihetetlenül olcsóként beállító Ryanair teljesített a teszten, míg a "mintagyerek" a Turkish Airlines lett.

24

Első esetben az ADAC megvizsgálta egy 24 kilogrammos kofferrel, helybiztosítást, online check-int igénylő utas költségeit, aki a poggyász díját illetve az esetleges túlsúlyt a repülőtéri pultnál fizeti. Rettenetes, 270 eurós költség jött ki a Ryanair esetében az oda-vissza útra. O'Leary légi fuvarozási cégét meglepő módon az Air France követi 200, majd az easyjet 151 euróval. A sort a Turkish Airlines zárja (15 euró), őket megelőzi a Lufthansa fapadosa, a Germanwings (88 euró) illetve a Swiss 90 euróval. A középmezőnyön a következő légitársaságok osztoznak: Air Berlin, Condor, TUIfly, SunExpress, Lufthansa, British Airways, Austrian Airlines. A középmezőny járulékos költségei nagyjából azonosak: 90 és 115 euró között mozognak.

15

A másik esetben képzeletbeli utasunk 15 kilogrammos csomaggal érkezik, ülőhely biztosítása nélkül, repülőtéri check-in mellett és a csomag díját a repülőtéren egyenlíti ki. Itt már kicsit barátibb összegeket látunk: még mindig vezet a Ryanair 80 euróval, ellenben a többi vizsgált légitársaság közül senki sem haladta meg a 15 eurót. A hagyományosok a túlsúlyt szankcionálják magasabb összegekkel. Leginkább az Air France, mely a 23 kilós szabad súlykeret fölötti, a tesztbeli csomag plusz 1 kilójáért 200 eurót számolt fel jövet-menet. Ugyanakkor, ha a túlsúlyt az utas egy másik feladott böröndbe tömi, az már csak 110 euró. de segíthet az ilyen költségek elkerülésén az Air France 12 kilós kézipoggyász súlyhatára is. A Ryanair attól függően, hogy az online foglaláshoz vesszük, vagy a reptéren jelentjük poggyászunkta számol fel 30 és 90 euró közötti díjat, az easyJet ugyanezért 22 illetve 44 euróval könnyíti meg a bukszánkat.

Karácsonyfát ingyen!

Tehát a túlsúly, vagy fapadosok esetében egyáltalán akár a megengedett súlykereten belül lévő, feladandó csomag díja jelenti a legnagyobb tételt a felszámolt járulékos költségek esetében. Az Air Berlin, Austrian, British, Condor, Germanwings, Lufthansa, SunExpress, Swiss, TUIfly 64-80 eurót kér túlsúly esetében, 160 eurót a Ryanair, 96-ot az easyJet. Sovány vigasz, de a Condor járatain ingyenesen szállíthatunk egyszer egy méteres karácsonyfát. A kutyafáját!

Az Air Berlin, Condor, easyJet. Germanwings, Lufthansa, Ryanair, SunExpress és TUIfly 5-10,75 euró közötti költséget számít fel hitelkártyás fizetés esetén. A 10,75 eurót a Ryanair kéri a markába.

Elgondolkodtató, hogy a Rynair-nél például külön díjat számolnak fel az online check-inért, ez kevésbé tűnik logikusnak, hiszen ez esetben annyival kevesebb munkája akad a repülőtéri dolgozónak. A többi vizsgált légitársaság estestében utóbbi szolgáltatásért nem számolnak fel díjat.

Így is lehet

A teszt győzetese a Turkish Airlines lett. A dinamikusan növekvő török légitársaság 30 kilós szabad súlykeretet ad turista osztályú utasainak. Így esetükben ezen a teszten a súly nem számított, és az egyéb, fentebb említett költségek is mindössze 15 eurót tettek ki a két, vizsgált esetben.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.