A légitársaság a nyári időszakban 140 célállomásra közel 50 ezer járatot üzemeltetett, amelyen 14 millió utast szállított. Ezzel egyik legforgalmasabb nyarát zárta, üléskihasználtsága pedig meghaladta a 80 százalékot.
Idén nyáron Dubajba célállomásként vagy köztes megállóként 2 millióan repültek, a látogatók több mint egyharmada családjával utazott, és átlagosan több mint két hetet töltöttek a metropoliszban. A legtöbben az Egyesült Királyságból, Indiából, Németországból, Pakisztánból, Szaúd-Arábiából, Kínából, Egyiptomból és Kuvaitból érkeztek.
A város 2023 első felében több mint 8,5 millió nemzetközi látogatót fogadott, a tavalyi év azonos időszakához képest egymillióval többet. Az Emirates télen a dubaji utazások iránti kereslet megugrására számít, mivel a városban több nemzetközi konferenciát, sporteseményt és egyéb rendezvényt tartanak.
„A számos piacon érezhető megemelkedett megélhetési költségek ellenére hálózatunkban az utazási kereslet erős maradt. Ez jól mutatja, hogy az emberek milyen értéket is tulajdonítanak az utazásnak – legyen szó munkáról, szórakozásról, tanulásról vagy szeretteik meglátogatásáról -, és hogy mennyire fontos a nemzetközi légi összeköttetés a közösségek számára", mondta Adnan Kazim, az Emirates kereskedelmi igazgatója.
Az idei nyár kiemelkedő eseményei a légitársaságnál:
- Új napi járat indult Montrealba.
- A megnövekedett nyári utasforgalomra reagálva plusz járatokat indított 12 városba: Athén, Brisbane, Bangkok, Sanghaj, Kuala Lumpur, Amszterdam, Budapest, Bologna, Medina, Dzsidda, Entebbe és Velence.
- Visszaállította a napi A380-as járatokat Birminghambe, Nizzába, Tajpejbe és Sanghajba.
- A380-as óriásgép állt szolgálatba a Bali-Dubaj útvonalon.
- Bemutatta legújabb négyosztályos A380-as repülőgépét, amely Prémium Turistaosztályú helyeket kínál Szingapúrba, Los Angelesbe és Houstonba.
- Új codeshare partnerségi megállapodásokat jelentett be a Kenya Airways, az Air Canada és a Philippine Airlines légitársaságokkal.
Forrás: FLOW PR – Splendidea Communications Kft.