A kapacitáskorlát október 29-ig történő meghosszabbítására készül a legnagyobb londoni repülőtér: a napi utasszámot július 12-től százezerben maximálta az üzemeltető eredetileg szeptember 11-ig, emellett augusztus elején is szükség volt a jegyértékesítés korlátozására például a British Airwaysnél.
A földi kiszolgáló cégeknél a járvány alatti tömeges leépítések következtében kialakult és az utazási kereslet gyors felfutásával súlyos zavarokat okozó munkaerőhiány miatt elrendelt korlátozás egyébként elérte célját. Az utóbbi időszakban az utasok és a légitársaságok is kevesebb problémával szembesültek a járattörlések és -késések, a várakozás, valamint a lemaradt poggyászok terén.
Szintén kapacitáskorlátozás mellett működik nyár eleje óta az amszterdami Schiphol repülőtér. A repülőtér üzemeltetője bejelentette, hogy költségtérítést nyújt azoknak az utasoknak, akik a biztonsági ellenőrzésnél kígyózó több órás sorban állás miatt késték le a járatukat az április 23. és augusztus 11. közötti időszakban.
A reptérre időben kiérkezett, de a járatukat lekéső utasok szeptember végéig nyújthatják be igényüket a repülőtér weboldalán. Mindez a késő vagy törölt járatokra nem vonatkozik (utóbbiakért a légitársaságoktól kérhető kompenzáció az EU hatályos jogszabályai szerint – a szerk.).