A holland startup M80-as típusjelzéssel vállszárnyas, T-vezérsíkos, két légcsavaros, 28,9 tonna maximális felszállótömegű regionális repülőgépet tervez - tudósít az Airportal.hu.
A Maeve Aerospace közlése szerint a mostani hibrid meghajtású, nagyobb befogadóképességgel és hatótávolsággal rendelkező koncepció jobban megfelel a piaci igényeknek.
A repülőgép így nem volna nulla károsanyag-kibocsátású, ám a hibrid-elektromos meghajtással és az alkalmazott új technológiákkal az üzemanyag-fogyasztás 40 százalékkal alacsonyabb lesz a hasonló kapacitású regionális jeteknél, a hasonló méretű turbólégcsavaros típusoknál az egy ülésre és egy mérföldre vetített költség pedig legalább 20 százalékkal lenne kedvezőbb.
A startup célkitűzése szerint az M80-as nagyobb sebességű repülésre lesz képes a mai turbólégcsavaros típusoknál, utazómagassága 35 000 láb (10 668 méter) lesz.
Forrás: AIRportal.hu