Az eredmény közel 850 millió koronával volt több a 2014-es évhez képest, amikor a légitársaság 598 millió koronás működési veszteséggel zárta az évet.
„A légitársaság legnagyobb eredménye – kb. 630 millió cseh korona – a szerkezetátalakítási tervnek köszönhető, elsődlegesen a 6 db Airbus 320-as gép eladásának, a nagyobb gépkihasználtságnak, a dolgozói létszám csökkentésének és optimalizálásának, illetve a működési költségek csökkentésének. Az üzleti modell egyszerűsítése és az egyirányú árak bevezetése, az árak csökkenése mellett magasabb árbevételt és jobb üléskihasználtságot eredményezett” – mondta Jozef Sincak, a Czech Airlines igazgatótanácsának elnöke, hozzátéve: „Az új projektek közé tartozik a más légitársaságok nevében történő bérrepülés is például Indiában és Szaúd-Arábiában, valamint a kiegészítő szolgáltatások értékesítése, melyek többek között hozzájárultak a 2015-ben jelentősen javuló gazdasági eredményekhez.”
Az alacsony üzemanyagárak az erősödő dollár árfolyammal együtt szintén hozzájárultak a 272 millió koronás pozitív gazdasági eredményhez, mely 3% költségmegtakarítást jelentett a cégnek. A 3 db régi és üzemen kívüli Boeing 737-500 gép eladása további 100 millió korona bevételt eredményezett. Másrészről viszont 180 millió koronát költött a légitársaság egy megsérült OK-MEK repülőgépmotor megjavíttatására.
Enyhe növekedés az idei terv
„A 2016-os évben 180 millió koronás működési eredményre számítunk, feltéve, hogy az átlagos olajár nem haladja meg a hordónkénti 50 dollárt és a cseh korona-dollár árfolyam sem változik jelentősen” – jegyezte meg Jozef Sincak.
2015-ben a Czech Airlines 2.010.000 utast szállított a 16 gépből álló flottájával. Azt megelőző évben a 23 gépes flottájával 2.270.000 utast repített. Emellett utasok ezreit szállította a cseh légitársaság más légitársaságok nevében, bérelt járatként. A lehetséges férőhelyek száma ugyan 25%-kal csökkent az előző évhez képest, de az átlagos üléskapacitás kihasználtsága 5%-kal, 67%-ról 72%-ra nőtt.
„Ebben az évben enyhe növekedést tervezünk a kínálatban. Új desztinációkat vezetünk be Prágából, például Helsinki, Birmingham , Zágráb, Szkopje, Pisa, Málta és Odessza. A légitársaság lízingelni fog egy Boeing 737-400-as gépet a nyári főszezonban, 6 hónapig, hogy a megnövekedett igényeket kielégítse. Ezzel párhuzamosan egy ATR 72-es gépet is bérel a cseh légitársaság” – tette hozzá Jozef Sincak.
Forrás: Turizmus Online