Az utascsarnok építése 1997 áprilisában kezdődött, és alig több mint másfél év múlva el is készültek vele, írja az Airportal.hu.
A reptér történeti összefoglalója szerint az átadásakor több mint 30 000 négyzetméter alapterületű új terminál a hozzá tartozó forgalmi előtérrel funkcionális elrendezés szempontjából lényegében a régebbi, attól kezdve 2A-nak nevezett csarnok tükörképe volt, kissé nagyobb méretben, évi 3,5 milliós utaskapacitással.
Ide költöztek át az addigra már eléggé korszerűtlen 1-es terminálról az ott üzemelő légitársaságok, ami minőségi ugrást jelentett a felújításra szoruló történelmi épülethez képest, például mert itt utashidak is rendelkezésre álltak már.
Bár a 2B lényegét tekintve hasonló lett a 2A-hoz, néhány tekintetben jelentősen el is tér tőle. Nemcsak megjelenésében, például a check-in csarnok tetőzetének kialakításában, a felülvilágítók alakjában, az anyaghasználatban (többek közt világosabb árnyalatú nemeskő-burkolatok, több fehér falfelület), hanem szerkezetében is.
Forrás: AIRportal.hu