A kapacitás éves szinten 5,3 százalékkal bővült, meghaladva a kereslet növekedését, így a globális töltöttségi mutató, vagyis a fizető utasok által elfoglalt ülőhelyek aránya 80,7 százalékra csökkent, ami visszaesést jelent a korábbi csúcsértékekhez képest.
„Továbbra is sok a találgatás az esetleges vámok és más gazdasági ellenszelek utazásra gyakorolt hatásáról”, olvasható Willie Walsh, az IATA főigazgatója a közleményben, majd megjegyezte azt is, bár a légi közlekedés folyamatosan és stabilan helyreáll, a kereslet és kínálat közötti egyensúlyhiány továbbra is komoly kihívást jelent.
Fotó: Depositphotos
Mint írják, regionális eltérések ellenére a globális adatok továbbra is a nemzetközi légi utazások növekedését tükrözik. A nemzetközi utasforgalom márciusban éves szinten 4,9 százalékkal nőtt, miközben a kapacitás 7,0 százalékkal bővült. Ennek következtében a nemzetközi töltöttségi mutató 79,9 százalékra csökkent, ami 1,7 százalékpontos visszaesést jelent 2024 márciusához képest.
Regionális szinten Latin-Amerika (6,2 százalék), Ázsia–Csendes-óceán térsége (6,3 százalék) és Európa (4,4 százalék) mutatott erős növekedést, míg Észak-Amerikában és a Közel-Keleten visszaesést regisztráltak.