Hogy jövőre, a kereskdelmi utasszállítás századik évének eredményei mik lesznek, még nem tudni, de a IATA a légiközlekedést sújtó mindenféle adóteher ellenére derűlátó.
De visszatérve az októberhez, az egy utaskilométerre jutó bevétel 6,6%-kal nőtt 2012 októberéhez képest. A kapacitások majdnem ennyivel, 6,5%-kal bővültek, így a kihasználtság - 78,9% -gyakorlatilag nem változott. Az októberi számok alapján a IATA erős utolsó negyedévre számít.
Európában a forgalom 5,4%-kal, míg a kapacitások 4,6%-kal nőttek, a járatok kihasználtsága pedig mindössze 6 százalékponttal 81%-ra emelkedett. Ne gondoljuk, hogy az európai utasforgalom növekedése sereghajtó az kontinens gazdaságának vacakolása miatt. Észak-Amerika 3,6, Afrika 3,5%-os utasszám növekedésről számolhat be. Latin-Amerika, Ázsia és a Közel-Kelet lettek dobogósok.
Különösen utóbbi, ahol az utasok száma előző év azonos időszakához képest 14%-kal nőtt csakúgy, mint a 13,9%-kal bővített kapacitás, amiből viszont az európainál alacsonyabb töltöttség - 75,5% - lett. Ugyanez Észak-Amerikában 81,4, Latin-Amerikában 79,7, Ázsiában 76,4, míg Afrikában 66,1%-ra jött ki.