Idén a repjegy.hu már áprilistól gyűjti a légitársaságok szolgáltatásairól az oldal látogatóinak tapasztalatait. „Az Én légitársaságom” felmérés során négy szempont alapján kell értékelni az utasoknak: pontozhatják az utaskísérőket, a fedélzeti ellátást, a menetrendet és az ár-érték arányt, valamint szöveges beszámoló megosztására is lehetőség van. Az eredményeket az év végén összesítik, a legjobb értékelést elérő szolgáltató elnyeri "Az Én légitársaságom 2013" címet. A szavazással arra is választ várnak, hogy az utasok milyen értékeket tartanak fontosnak egy légitársaság kiválasztásakor. A felmérés a www.repjegy.hu/azenlegitarsasagom2013 oldalon érhető el.
Visszatekintés a 2012-es felmérésre
"A tavalyi felmérésre 2 539 értékelés és több mint 600 élménybeszámolóból érkezett. Minket is meglepett, hogy a magyar légiutasok milyen nagy kedvvel vettek részt a szavazásban. Egyértelmű az eredmények alapján, hogy az extrém alacsony ár messze nem a fő tényező a légitársaság megválasztásában" - nyilatkozta Habóczki Zsolt, a repjegy.hu-t üzemeltető Weco-Online kft. ügyvezető igazgatója. 2012-ben "Az Én légitársaságom" címet a Qatar Airways nyerte el.
Jelentős piaci változások
A Malév leállásával alapjaiban változott meg a fapados és hagyományos légitársaságok aránya Budapesten. A repjegy.hu szakértői értékelték a piac változásainak hatását is.
„A diszkont légitársaságok térnyerését jelzi, hogy 2012 első negyedévében a repjegy.hu-n eladott repülőjegyek 24%-a történt fapados járatokra, 2013 azonos időszakában ez az arány már 34% volt" - nyilatkozta Holczinger Zoltán, a repülőjegy üzletág igazgatója. "A repülőjegy árak is érdekesen alakultak: míg a hagyományos társaságok repülőjegyeinek átlagára a tavalyi első negyedévhez képest idén 11,8%-kal nőtt (95 900 Ft-ról 107 300 Ft-ra), addig a diszkont légitársaságok átlagára 5,9%-kal csökkent (35 600 Ft-ról 33 500 Ft-ra). Hozzá kell tenni, hogy a hagyományos légitársaságoknál az összegben benne van a tengeren túli utazások magasabb ára is.”
Forrás: Turizmus Online