1914 elején emelkedett fel a világ első kereskedelmi repülőgépe az apai ágon magyar származású Tony Jannus pilótával az USA-beli St. Petersburg-Tampa Airboat Line hidroplánja, mely vitt magával a 25 percig tartó útra egy utast és annak 90 kg súlyú poggyászát a St.Petersburg – Tampa útvonalon. A cég 5 dollárért kínált repülései hatalmas érdeklődést váltottak ki. Rövid három hónap alatt kereken 1.200 utast szállítottak és hónapokkal előre már elfogytak a jegyek az 5 fős repülőgépekre.
A Benoist gyártmányú repülőgépek heti hat napon közlekedtek és csak egy esetben volt kisebb baleset, a vízre szállás során, mely komolyabb következmények nélkül zajlott. Sajnálatos módon azonban az üzemeltetési költségek miatt a cég valamivel több mint 3 hónap után kénytelen volt beszüntetni a működését. Jannus később a légierőhöz igazolt, ahol berepülő pilótaként sok sikeres repülést bonyolított.
Érdekes megjegyezni, hogy floridai Tampa-öböl felett, immáron 8 millió utas és kb. 50 millió tonna áru emelkedik a levegőbe.
A repülés gazdaságossága az elmúlt száz év első felében megkérdőjelezhetetlen volt. Az „idő az pénz” slogen a növekvő, iparosodó világban elsődlegessé tette a gyors közlekedést.