Ez annál inkább valószínű, mert a végéhez közelednek a szakszervezetekkel folytatott egyeztetések, és folyamatban van a cég – ilyenkor szokásos – vagyonértékelése is. A lap információi szerint a cég privatizációja kapcsán nincs koncepcionális változás a korábbiakhoz képest, hiszen továbbra is érvényben van az a 2004-es kormányhatározat, amely a társaság értékesítése kapcsán a pénzügyi és szakmai kérdésekről rendelkezett. Az állam tehát minden bizonnyal ezután is elvárja a pályázóktól a megfelelő vételár mellett a Malév tőkéjének megemelését, valamint hiteleinek átvállalását és például a nemzeti légitársasági jelleg megtartását. Az ilyen nagyságrendű tranzakciókat, illetve azt a körülményt figyelembe véve, hogy a légitársaságot már többször megpróbálta értékesíteni az állam, a megfigyelők a mostani ügylet lebonyolítását 3-4 hónapra teszik, vagyis akár még az év vége előtt kiderülhet: lesz-e, és ha igen, ki lesz a Malév új tulajdonosa. Az ÁPV Zrt. csaknem egy éve eladásról szóló döntés nélkül zárta le a Malév privatizációját, amelyen akkor két befutó volt: a krasznojarszki központú KrasAir és a magyar befektetők tulajdonában lévő AirBridge Rt., valamint a magyar tulajdonban lévő Aviation Solution Befektetési Konzorcium Kft. Az utolsó fordulóba jutó AirBridge egymilliárdos vételárat és a Malév teljes hitelállományának átvállalását ajánlotta, vagyis a teljes tranzakciós költség 41 milliárd forintot tett volna ki akkori áron – mondták a társaság vezetői, akik akkor azt is hangsúlyozták, hogy ennél kedvezőbb ajánlatot a későbbiekben sem kívánnak tenni. A kormányzat azóta többször is azt hangoztatta, hogy a Budapest Airport rendkívül sikeres értékesítése után a korábbiaknál jobb ajánlatokra számítanak.
Ismét piacra dobják a Malévot
Az Állami privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságának augusztus eleji döntését követően, várhatóan két hét múlva megjelenik a Malév újabb privatizációs pályázata – írja a Napi Gazdaság.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.