Ismét sztrájk okoz fennakadásokat a KLM-nél

Amikor a cég egyre-másra publikálja különböző előnyös tarifaajánlatait Európában és azon kívül is, addig folyamatos problémák merülnek fel a hajózók fedélzeti létszámával és az Air France-szal való együttműködéssel kapcsolatban is.

Mindezek arra ösztönzik a hajózó személyzetet, hogy szakszervezeteik hathatós támogatása mellett és az eddig folytatott tárgyalások eredménytelensége miatt sztrájkba lépjenek.

Egyelőre a kb. 6000 fős hajózó divízió csak a hétvégére tervezett, esetenkénti, 10-20 perces késéseket okoz, de amennyiben követeléseiket nem teljesítik, nem zárják ki a 24 órás munkabeszüntetést sem. Az alapkövetelésük az, hogy az Air France-KLM közös menedzsmentje vonja vissza azt a téli menetrend kezdetétől bevezetni kívánt rendelkezését, amelynek alapján elsősorban a tengerentúli járatokon két fővel csökkentenék a légiutas-kísérők számát.

A személyzet és szakszervezetük szerint ez az egyre nagyobb utasbefogadó-képességű gépeken nem megengedhető, mert a vészhelyzeteknél (pl. gépkiürítés) a jelenlegi teljes létszámra szükség van. Hiába csökkent az európai járatokon is a catering szolgáltatás, a repülés biztonsága megköveteli a jelenlegi teljes személyzeti létszámot.

A szakszervezet a mostani hétvégi sztrájk és a folyamatos tárgyalások kimenetelétől teszi függővé, hogy a jövő hét elején meghirdetik-e a 24 órás figyelmeztető és később a határozatlan idejű sztrájkot. A cég számára már most is nagyon komoly veszteségeket okoz úgy az európai, mint a hosszú távú vonalakon a 10-20 perces késéssorozat. Az utasok ugyanis sok esetben lekésik a csatlakozásaikat, a gépek nem tudják tartani a menetrendet. A reggeli 20 perces késés a nap folyamán csak torlódik, és estére az utolsó járatoknál már akár egy vagy több órás is lehet.

A probléma nem újkeletű, több hete folynak az eddig eredménytelen tárgyalások és az iparági szakemberek szerint a megoldás még nagyon messze van, tehát a jövő héten újabb munkabeszüntetési hullám várható és félő, hogy ehhez csatlakoznak még a repülőgépek földi kiszolgálását végzők is munkabér-követeléseik miatt.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.