Mindezek arra ösztönzik a hajózó személyzetet, hogy szakszervezeteik hathatós támogatása mellett és az eddig folytatott tárgyalások eredménytelensége miatt sztrájkba lépjenek.
Egyelőre a kb. 6000 fős hajózó divízió csak a hétvégére tervezett, esetenkénti, 10-20 perces késéseket okoz, de amennyiben követeléseiket nem teljesítik, nem zárják ki a 24 órás munkabeszüntetést sem. Az alapkövetelésük az, hogy az Air France-KLM közös menedzsmentje vonja vissza azt a téli menetrend kezdetétől bevezetni kívánt rendelkezését, amelynek alapján elsősorban a tengerentúli járatokon két fővel csökkentenék a légiutas-kísérők számát.
A személyzet és szakszervezetük szerint ez az egyre nagyobb utasbefogadó-képességű gépeken nem megengedhető, mert a vészhelyzeteknél (pl. gépkiürítés) a jelenlegi teljes létszámra szükség van. Hiába csökkent az európai járatokon is a catering szolgáltatás, a repülés biztonsága megköveteli a jelenlegi teljes személyzeti létszámot.
A szakszervezet a mostani hétvégi sztrájk és a folyamatos tárgyalások kimenetelétől teszi függővé, hogy a jövő hét elején meghirdetik-e a 24 órás figyelmeztető és később a határozatlan idejű sztrájkot. A cég számára már most is nagyon komoly veszteségeket okoz úgy az európai, mint a hosszú távú vonalakon a 10-20 perces késéssorozat. Az utasok ugyanis sok esetben lekésik a csatlakozásaikat, a gépek nem tudják tartani a menetrendet. A reggeli 20 perces késés a nap folyamán csak torlódik, és estére az utolsó járatoknál már akár egy vagy több órás is lehet.
A probléma nem újkeletű, több hete folynak az eddig eredménytelen tárgyalások és az iparági szakemberek szerint a megoldás még nagyon messze van, tehát a jövő héten újabb munkabeszüntetési hullám várható és félő, hogy ehhez csatlakoznak még a repülőgépek földi kiszolgálását végzők is munkabér-követeléseik miatt.