Ismét visszatér a léghajók kora?

Tíz repülőgépét léghajóra cseréli egy spanyol légitársaság, az Air Nostrum. 2026-tól tervezik a léghajók forgalomba állítását, amelyek jóval kevésbé környezetszennyezőek, mint a repülőgépek.

Összesen száz utast tudnak majd szállítani azok az Airlander nevű léghajók, amiket a brit Hybrid Air Vehicles (HAV) gyárt le. Ezekből a környezettel is kíméletes léghajókból egy spanyol társaság, az Air Nostrum már tíz darabot rendelt, számol be az Interesting Engineering híre nyomán a hvg.hu Tech rovata.

Mint írják, a társaság 2026-tól vonná be a légi közlekedésbe a különleges léghajókat, amik a gyártó szerint több ezer kilométeres hatótávval rendelkeznek, de jellemzően 300–400 kilométeres utakon használhatják őket. Arra tehát nem alkalmasak, hogy a világot átrepüljék velük, de rövid távon kifejezetten előnyös szerkezetek. És már csak azért is, mert egy ilyen hajó 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy repülőgép. Ezért persze az Airlanderek jóval lassabban is haladnak: a maximális tempó nagyjából 128 kilométer/óra, ami hagyományos utasszállító repülőgépekhez képest bőven az átlag alatt van.

 

A HAV közlése szerint a spanyol társasággal kötött üzletet egy hat hónapos szigorú modellezés és vizsgálat előzött meg. A léghajókat egyébként országon belül tervezik működtetni, de azt még nem tudni, hogy pontosan milyen útvonalakat érintenek majd. 

A léghajó fő előnye, hogy a leszállást jóval egyszerűbben képes végre hajtani, mint egy hagyományos repülő. Ezért városközpontokhoz közelebb is tud landolni, így az utasok kevesebb időt kell tölteniük ahhoz, hogy a városközpontba megérkezzenek. 

A teljes cikk ITT és ITT található

 

Forrás: Interesting Engineering / hvg.hu


Már megnézhető a Turkish Airlines reklámja José Mourinhóval

Már megnézhető a Turkish Airlines reklámja José Mourinhóval 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.