Jaj a rendbontó utasoknak ennél a két légitársaságnál!

A holland királyi légitársaság és a Transavia ettől a hónaptól közös listát vezet azokról, akik a két cég bármelyik járatán súlyos szabályszegést követnek el. Őket – függetlenül attól, hogy melyik társaság repülőgépének fedélzetén kapták szabályszegésen – mindkét vállalat öt évre szóló kitiltással sújtja - tájékoztatta lapunkat a KLM.

A megállapodásnak köszönhetően a Transavia korábban már bevezetett szabályozása terjed ki a KLM minden egyes járatára, így kisebb az esélye, hogy a korábban már rendbontáson ért utasok ismét szabályszegést követhessenek el.

Az intézkedés előzménye, hogy egyre többször kapnak a légitársaságok bejelentést szabályszegő, az utasokra, a személyzetre, így a légiközlekedés biztonságára veszélyt jelentő utasokról. A folyamat a járvány alatt kezdett el súlyosbodni, és bár a járvány után a rendbontó utasok aránya csökkent, a légitársaságok most újból a helyzet romlását tapasztalják. A KLM jelenleg havonta öt olyan esetről szerez tudomást, amelynek a járatokról való kitiltás az eredménye, a Transavia esetében havi egy ilyen esetet regisztrálnak.



A két légitársaság mélyreható vizsgálatokat végzett arról, hogyan tudná a tiltólistás utasok adatait megosztani egymással és közösen fellépni. A folyamat azért tartott sokáig, mert bár egy légitársasági csoporthoz tartoznak, az adatcserére vonatkozó szabályok rendkívül komplexek, sőt, néha egymásnak is ellent mondanak. Ennek ellenére sikerült olyan intézkedést megfogalmazni, amellyel lehetséges az utaslista jogszerű megosztása. Ez azonban csak az első lépés, a következő az összes holland légicég bevonása, majd ennek kiterjesztése, remélhetőleg egész Európára.

Annak érdekében, hogy minél előbb csökkenteni lehessen az incidensek számát, a KLM és a Transavia arra kéri a holland és európai politikusokat, jogalkotókat, hogy tegyék lehetővé a légicégeknek az tiltólistájukon lévő utasok adatainak megosztását. Több országban jelenleg sincs erre vonatkozó szabályozás, ahol van, ott nagyon bonyolult, így ellehetetlenítik az információcserét. A nemzeti szintű szabályokat később nemzetközi szintű összehangolásának kell követnie, mivel határon átnyúló jelenségről van szó, amely kritikus a légiközlekedés biztonsága szempontjából.

Paul Terstegge, a KLM fedélzeti szolgáltatásokért felelős alelnöke azt mondta: „Azonnali beavatkozásra van szükség, mert a fedélzeten lévők biztonsága a legfontosabb, a rendbontók pedig az utasokat és a személyzetet is veszélyeztetik. A feléjük irányuló fizikai, vagy verbális erőszak bármilyen formája elfogadhatatlan. Ezek a cselekedetek ugyanakkor késéshez is vezetnek, amely bosszúságot jelent az utasoknak és rendkívüli többletköltséget a légitársaságoknak.



Daan Pijzel, a Transavia fedélzeti üzemelésért felelős alelnöke azt hangsúlyozta: „Bármilyen körülmények között kiállunk a munkatársaink és utasaink biztonsága mellett. Egy rendbontó miatt a fedélzeten lévők nagyon ijesztő, és nagyon kis helyre koncentrálódó helyzetben találják magukat. Sajnos az elmúlt időszakban egyre gyakoribbá váltak ezek az esetek. Öt évre szóló kitiltásuk azonban erős üzenet feléjük.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.