A megállapodásnak köszönhetően a Transavia korábban már bevezetett szabályozása terjed ki a KLM minden egyes járatára, így kisebb az esélye, hogy a korábban már rendbontáson ért utasok ismét szabályszegést követhessenek el.
Az intézkedés előzménye, hogy egyre többször kapnak a légitársaságok bejelentést szabályszegő, az utasokra, a személyzetre, így a légiközlekedés biztonságára veszélyt jelentő utasokról. A folyamat a járvány alatt kezdett el súlyosbodni, és bár a járvány után a rendbontó utasok aránya csökkent, a légitársaságok most újból a helyzet romlását tapasztalják. A KLM jelenleg havonta öt olyan esetről szerez tudomást, amelynek a járatokról való kitiltás az eredménye, a Transavia esetében havi egy ilyen esetet regisztrálnak.
A két légitársaság mélyreható vizsgálatokat végzett arról, hogyan tudná a tiltólistás utasok adatait megosztani egymással és közösen fellépni. A folyamat azért tartott sokáig, mert bár egy légitársasági csoporthoz tartoznak, az adatcserére vonatkozó szabályok rendkívül komplexek, sőt, néha egymásnak is ellent mondanak. Ennek ellenére sikerült olyan intézkedést megfogalmazni, amellyel lehetséges az utaslista jogszerű megosztása. Ez azonban csak az első lépés, a következő az összes holland légicég bevonása, majd ennek kiterjesztése, remélhetőleg egész Európára.
Annak érdekében, hogy minél előbb csökkenteni lehessen az incidensek számát, a KLM és a Transavia arra kéri a holland és európai politikusokat, jogalkotókat, hogy tegyék lehetővé a légicégeknek az tiltólistájukon lévő utasok adatainak megosztását. Több országban jelenleg sincs erre vonatkozó szabályozás, ahol van, ott nagyon bonyolult, így ellehetetlenítik az információcserét. A nemzeti szintű szabályokat később nemzetközi szintű összehangolásának kell követnie, mivel határon átnyúló jelenségről van szó, amely kritikus a légiközlekedés biztonsága szempontjából.
Paul Terstegge, a KLM fedélzeti szolgáltatásokért felelős alelnöke azt mondta: „Azonnali beavatkozásra van szükség, mert a fedélzeten lévők biztonsága a legfontosabb, a rendbontók pedig az utasokat és a személyzetet is veszélyeztetik. A feléjük irányuló fizikai, vagy verbális erőszak bármilyen formája elfogadhatatlan. Ezek a cselekedetek ugyanakkor késéshez is vezetnek, amely bosszúságot jelent az utasoknak és rendkívüli többletköltséget a légitársaságoknak.
Daan Pijzel, a Transavia fedélzeti üzemelésért felelős alelnöke azt hangsúlyozta: „Bármilyen körülmények között kiállunk a munkatársaink és utasaink biztonsága mellett. Egy rendbontó miatt a fedélzeten lévők nagyon ijesztő, és nagyon kis helyre koncentrálódó helyzetben találják magukat. Sajnos az elmúlt időszakban egyre gyakoribbá váltak ezek az esetek. Öt évre szóló kitiltásuk azonban erős üzenet feléjük.