Jaj a rendbontó utasoknak ennél a két légitársaságnál!

A holland királyi légitársaság és a Transavia ettől a hónaptól közös listát vezet azokról, akik a két cég bármelyik járatán súlyos szabályszegést követnek el. Őket – függetlenül attól, hogy melyik társaság repülőgépének fedélzetén kapták szabályszegésen – mindkét vállalat öt évre szóló kitiltással sújtja - tájékoztatta lapunkat a KLM.

A megállapodásnak köszönhetően a Transavia korábban már bevezetett szabályozása terjed ki a KLM minden egyes járatára, így kisebb az esélye, hogy a korábban már rendbontáson ért utasok ismét szabályszegést követhessenek el.

Az intézkedés előzménye, hogy egyre többször kapnak a légitársaságok bejelentést szabályszegő, az utasokra, a személyzetre, így a légiközlekedés biztonságára veszélyt jelentő utasokról. A folyamat a járvány alatt kezdett el súlyosbodni, és bár a járvány után a rendbontó utasok aránya csökkent, a légitársaságok most újból a helyzet romlását tapasztalják. A KLM jelenleg havonta öt olyan esetről szerez tudomást, amelynek a járatokról való kitiltás az eredménye, a Transavia esetében havi egy ilyen esetet regisztrálnak.



A két légitársaság mélyreható vizsgálatokat végzett arról, hogyan tudná a tiltólistás utasok adatait megosztani egymással és közösen fellépni. A folyamat azért tartott sokáig, mert bár egy légitársasági csoporthoz tartoznak, az adatcserére vonatkozó szabályok rendkívül komplexek, sőt, néha egymásnak is ellent mondanak. Ennek ellenére sikerült olyan intézkedést megfogalmazni, amellyel lehetséges az utaslista jogszerű megosztása. Ez azonban csak az első lépés, a következő az összes holland légicég bevonása, majd ennek kiterjesztése, remélhetőleg egész Európára.

Annak érdekében, hogy minél előbb csökkenteni lehessen az incidensek számát, a KLM és a Transavia arra kéri a holland és európai politikusokat, jogalkotókat, hogy tegyék lehetővé a légicégeknek az tiltólistájukon lévő utasok adatainak megosztását. Több országban jelenleg sincs erre vonatkozó szabályozás, ahol van, ott nagyon bonyolult, így ellehetetlenítik az információcserét. A nemzeti szintű szabályokat később nemzetközi szintű összehangolásának kell követnie, mivel határon átnyúló jelenségről van szó, amely kritikus a légiközlekedés biztonsága szempontjából.

Paul Terstegge, a KLM fedélzeti szolgáltatásokért felelős alelnöke azt mondta: „Azonnali beavatkozásra van szükség, mert a fedélzeten lévők biztonsága a legfontosabb, a rendbontók pedig az utasokat és a személyzetet is veszélyeztetik. A feléjük irányuló fizikai, vagy verbális erőszak bármilyen formája elfogadhatatlan. Ezek a cselekedetek ugyanakkor késéshez is vezetnek, amely bosszúságot jelent az utasoknak és rendkívüli többletköltséget a légitársaságoknak.



Daan Pijzel, a Transavia fedélzeti üzemelésért felelős alelnöke azt hangsúlyozta: „Bármilyen körülmények között kiállunk a munkatársaink és utasaink biztonsága mellett. Egy rendbontó miatt a fedélzeten lévők nagyon ijesztő, és nagyon kis helyre koncentrálódó helyzetben találják magukat. Sajnos az elmúlt időszakban egyre gyakoribbá váltak ezek az esetek. Öt évre szóló kitiltásuk azonban erős üzenet feléjük.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?